آفتاب

هم نوا با کاروان اسرای کربلا، زینبیه زنجان حماسه آفرید

هم نوا با کاروان اسرای کربلا، زینبیه زنجان حماسه آفرید

زنجان - ایرنا - دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، همزمان و هم نوا با کاروان اسرای کربلا راهی مسیر حماسه سازی شد.

راه طولانی است و پاهای عزادارانی که از ساعت 13 با دسته عزاداری زینبیه حرکت کرده اند، خسته، اما این خستگی کجا و پاهای خسته و تاول زده دختر عاشورا کجا؟
کوه استواری قامت این زن را ندارد، زنی با دلی به وسعت همه کائنات، علم برادر بر دوش گرفته است و رسالت برادر دیگر را در سر می پروراند.
همین دیروز، پسرانش، برادرنش و 18 نفر از خانواده اش را به شهادت رساندند، خیمه ها را آتش زدند و با نام خارجی ایشان را به اسارت گرفتند.
امروز اما عاشورای دیگری برپاست و کربلای دیگری در پیش، نیمی از ماموریت برادر را خواهری باید به دوش بکشد که سنگ صبور مادران و کودکانی است که فرزندان، همسران و پدران خود را از دست داده اند و هر لحظه سر خونین آنان را بالای نیزه می بینند.
زینب، نخستین مدافع حرمی است که علم دین بر دست گرفته است و مسیری که می رود تا تاریخ را به گونه ای خلاف خواست دشمنان رقم بزند.
همه این مطالب و هزاران نکته ناگفته دیگر را زنجانیان هر سال برای خود تکرار می کنند تا فراموش نکنند که پاسداری از دین و ولایت زن و مرد نمی شناسد، این حرم خون می خواهد و ایستادگی.
هر سال با تکرار همین درس آزادگی است که زنجانی ها به میدان می آیند و بر سر و سینه زنان، شریک دردهای خواهری به نام زینب(س) می شوند.
زینب گویی درد و مظلومیت را از پدر به ارث برده است که همیشه تاریخ همچون علی(ع) مظلوم بوده و این روزها در قرن 21، عصر اطلاعات و آگاهی هم، مظلوم واقع شده است.
دسته زینبیه اعظم امسال با شکوهی هر چه بیشتر، هم نوا بود با دعا برای مدافعان حرم، برای جوانانی که به عشق عقیله بنی هاشم، در مقابل دشمنانی ایستاده اند که با نام اسلام، علیه اسلام بر خاسته اند، همچون روزی که در کربلا به نام دین در مقابل امام حسین(ع) ایستادند.
دسته عزاداری زینبیه اعظم، متفاوت از سایر دسته های عزاداری زنجان است، آرام حرکت می کند و از فریاد در آن خبری نیست، همه هم درد سکوت و درد کاروان اسرای حسینی(ع) با اشک هایی به پهنای صورت حرکت می کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1520853

وبگردی