آفتاب
نذر خون در تاسوعا و عاشورا/

عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان 1212 واحد خون نذر و اهدا کردند

عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان 1212 واحد خون نذر و اهدا کردند

زاهدان- ایرنا- مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: مردم خدا جو و عزادار این استان همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون هزار و 212 واحد خون اهدا کردند.

سهیلا خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این 2 روز هزار و 469 نفر به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 212 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: اهدای خون در سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هزار و 334 مراجعه و اهدای خون از سوی هزار و 172 نفر رشد مطلوبی را نشان می دهد.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم به اهدای خون افزود: هرساله مراکز و پایگاههای انتقال خون در سیستان و بلوچستان در تاسوعا، عاشورای حسینی و دیگر ایام مذهبی و اسلامی با ازدحام مراجعه کنندگان رو به رو می شود.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی در کنار سایر بیماران حوادث رانندگی و زایمان ها سبب شده است روزانه 350 واحد خون و فرآورده های آن در استان مورد نیاز باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه اهدای خون علاوه بر تاثیر مثبتی که بر حس انسان دوستی افراد به دنبال دارد سبب شادابی بیشتر در فرد اهدا کننده نیز می شود ضروری است افراد بیماران نیازمند به خون را یاری دهند.
وی دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون ذکر کرد.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1520656

وبگردی