آفتاب

برنامه بانک جهانی برای دور جدید همکاری‌ها با ایران

برنامه بانک جهانی برای دور جدید همکاری‌ها با ایران

ایلنا: «کایل پیترز» قائم مقام بانک جهانی در دیدار با «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی، از پیشرفت های حاصل شده در سطح کلان اقتصادی ایران ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، پیترز با توجه به آغاز دور جدید روابط بانک جهانی با کشورمان از 6 ماه پیش، به طراحی انجام شده برای چارچوب جدید همکاری ها با اعمال نظرات ایران اشاره کرد و در پاسخ به درخواست طیب نیا قول داد نقشه راه همکاری با ایران را سرعت بخشد تا به سمت برنامه های عملیاتی پیش رود.

وزیر اقتصاد کشورمان نیز در این دیدار با یادآوری رفع موانع ناشی از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان تاکید کرد: همکاری ما با بانک سابقه طولانی دارد و ما در دور جدید همکاری ها خواستار بهره گیری از همه ظرفیت ها برای کمک به تحولات ساختاری اقتصادی در چهارچوب سیاستهای ملی خودمان هستیم.

طیب نیا در ادامه به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: ایران از موسسان و سهامداران بزرگ این نهاد بین المللی است لذا انتظار داریم که بانک جهانی به تعهداتش پایبند بوده و نه فقط در همکاری های جدید سرعت عمل به خرج دهد بلکه جبران سالهایی که همکاری ها متوقف بوده است نیز شود.

وی تصریح کرد: ما نگاهمان به همکاری های بین المللی مثبت و همگرایانه است اما در چهارچوب الزامات ملی خود عمل خواهیم کرد.

براساس این گزارش، وزیر اقتصاد کشورمان دیدار جداگانه ای نیز با «فیلیپ هوره» معاون بانک جهانی و رییس شرکت مالی بین الملل (IFC) از نهادهای اصلی بانک جهانی داشت و درباره تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این نهاد برای توانمندسازی و تامین مالی پروژه های بخش خصوصی ایران رایزنی و گفت وگو کرد.

کد N1520607

وبگردی