آفتاب

12.53 صدم درصد خانوارهای استان مرکزی در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند

12.53 صدم درصد خانوارهای استان مرکزی در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند

اراک - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 12.53 صدم درصد خانواده های این استان تاکنون در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی شرکت کرده اند.

مسعود اخوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن این استان همزمان با سراسر کشور از سوم مهرماه جاری آغاز شده و تا 24 مهرماه نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: خانوارهای ثبت نام شده معادل 13.81 صدم درصد جمعیت استان مرکزی است و این استان در زمینه ثبت اینترنتی سرشماری رتبه 21 کشور را داراست.
به گزارش ایرنا، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: انتظار است مردم در روزهای باقی مانده مشارکت چشمگیری در راستای ثبت نام اینترنتی داشته باشند.
اخوان خاطرنشان کرد: مردم برای شرکت در سرشماری اینترنتی می توانند با مراجعه به ادرس سایت WWW.sarshomari95.ir نسبت به تکمیل سئوالات اقدام و در پایان یک کد آماری به نام سرپرست خانوار دریافت کنند.
وی گفت: تاکنون در کشور نیز 15 درصد خانوارها معادل 16.4 صدم درصد جمیعت ایران در این سرشماری به روش اینترنتی شرکت کرده اند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: از تاریخ 25 مهر تا 25 آبان ماه نیز مرحله برگزاری سرشماری رو در رو و تکمیل پرسش نامه از طریق مراجعه مامور به در منازل است.
اخوان بیان کرد: خانوارهایی که پرسش نامه های خود را به صورت اینترنتی پر کردند و کد آماری خود را به هر طریق گم و یا فراموش کرده باشند نیز می توانند از تاریخ 25 مهر تا 25 آبان ماه امسال، کد آماریشان را با زدن شماره ملی سرپرست خانوار در سایت سرشماری بازیابی کنند.
وی اظهار کرد: افرادی که در زمان مراجعه مامور سرشمار در منزل حضور نداشته باشند، مامور برای آنان کارت اطلاعیه خانوار غایب با کد مخصوص قرار می دهد که این افراد نیز از تاریخ 26 تا 28 آبان ماه امسال به مدت سه روز فرصت دارند اطلاعات خود را برای این سرشماری یا از طریق اینترنت و یا از طریق تلفن تکمیل کنند.
به گزارش ایرنا، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: استفاده از تبلت در این سرشمار جایگزین برگه پرسش نامه شده و سئوالات طرح شده نیز در حوزه اطلاعات خانواری و مسکن است و سئوالات حاشیه ای سرشماری های گذشته در این دوره حذف شده است.
اخوان اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده از سرشماری امسال برای تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور است و این آمار نقش موثری در تصمیم گیری های کلان دارد.
جمعیت استان مرکزی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 یک میلیون و 413 هزار و 959 نفر اعلام شد و پیش بینی می شود در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 این رقم به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برسد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری**انتشاردهنده: مژگان حیدری*
کد N1520600

وبگردی