آفتاب

امیر سیاری :ناوگروه چهل‌وسوم ارتش به آفریقای جنوبی سفر می‌کند/ اجرای 25 رزمایش نیروی دریایی

امیر سیاری :ناوگروه چهل‌وسوم ارتش به آفریقای جنوبی سفر می‌کند/ اجرای 25 رزمایش نیروی دریایی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوگروه چهل‌ و سوم به تانزانیا خبر داد و گفت: ناوگروه 43 در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی به آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس سفر می‌کند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت حفظ مرزها، منابع و منافع کشور را به عهده دارد اظهار کرد: ماموریتی دیگری به عنوان نیروی دریایی راهبردی به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش اضافه شده و امروز در آب‌های آزاد جهان حضور دارد و اقتدار نظام را به نمایش گذاشته است.

وی به منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر« مظهر اقتدار مردم در دریا نیروی دریایی است»، اشاره کرد و افزود: می‌دانیم اقتدار ملت ایران بسیار است بنابراین باید با اقتدار در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریاهای آزاد محل عبور و مرور تمام کشورهای جهان است، تصریح کرد: حضور در آب‌های آزاد به معنای حضور در عرصه جهانی است.

سیاری به حضور چهل‌وسومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد اشاره کرد و گفت: ناوگروه مذکور حفاظت از کشتی‌های بازرگانی و نفتکش در منطقه مورد تهدید دزدان دریایی در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ را انجام می‌دهد.

وی از سفر چهل‌وسومین ناگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور تانزانیا خبر داد و بیان کرد: اگر فرصت و شرایط آب و هوایی مناسب باشد ناوگروه مذکور در راستای توسعه جنبه سیاسی و بین‌المللی به آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس سفر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید براینکه گسترش حضور نیروی دریایی در تمام آب‌های آزاد جهان حق ماست، خاطرنشان کرد: طبق مقررات بین‌المللی می‌توانیم در آب‌های آزاد جهان حضور داشته باشیم و به عنوان مظهر اقتدار مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

سیاری در ادامه به اجرای رزمایش‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: ابتدای سال اعلام کردیم تعداد 25 رزمایش تخصصی موشکی، جنگال، زیردریایی، سطحی، تک‌ناوی، اطلاعاتی، عملیاتی و ... را انجام می‌دهیم و در پایان سال جاری در صورت تصویب رزمایش بزرگ دریایی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به شور ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: در ایام عاشورا شور و هیجانی در جامعه حاکم است و انسان به طرف هیأت و عزاداران حسینی (ع) به‌ویژه بین جوانان کشانده می‌شود.

وی به وجود شور، هیجان و عشق به امام حسین (ع) بین جوانان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهور اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جوانان شور و شعور خود در میدان را در معرض نمایش گذاشتند.

سیاری با بیان اینکه تاکتیک جوانان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عاشورایی است، تصریح کرد: مسیر جوانان ما راه امام حسین (ع) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به آمادگی جوانان جامعه برای حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: امروز امنیت بزرگ‌ترین نعمتی است که به برکت عاشورا در کشور داریم.

وی با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای منطقه، بیان کرد: تکفیری‌ها و داعشی‌ها امنیت کشورها را به‌هم زدند اما با تفکر عاشورایی و ادعای «راه ما راه امام حسین (ع) است» و جامه عمل پوشاندن به این شعار در داخل از امنیت برخوردار هستیم.
17213

 

کد N1520560

وبگردی