آفتاب

قائم مقام وزیر بهداشت در جریان آخرین وضعیت خانواده دکتر صلحی قرار گرفت

قائم مقام وزیر بهداشت در جریان آخرین وضعیت خانواده دکتر صلحی قرار گرفت

تبریز - ایرنا - قائم مقام و معاون وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با عیادت از خانواده دکتر صلحی در تبریز در جریان آخرین وضعیت این خانواده قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر ایرج حریرچی چهارشنبه شب با حضور در بیمارستانی که پدر، مادر و برادر دکتر صلحی بستری هستند از آنان عیادت کرد و در جریان روند درمان آنها قرار گرفت.
در پی درگذشت همسر و مادربزرگ دکتر صلحی و تاکید وزیر بهداشت مبنی بر پی گیری موضوع تا حصول نتیجه، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت و دکتر صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در بیمارستان از اعضای خانواده دکتر صلحی عیادت کردند.
دکتر حریرچی در حاشیه این عیادت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طریق مقامات استانی پی گیر این حادثه است و دستگاه های امنیتی و قضایی استان نیز در حال بررسی موضوع هستند.
قائم مقام و معاون وزارت بهداشت از همه به ویژه رسانه ها خواست از هر گونه گمانی زنی و قضاوت های شتابزده خودداری کنند تا دستگاه های امنیتی و قضایی ابعاد اصلی این حادثه را کشف کنند.
در پی مسمومیت غذایی خانواده دکتر صلحی، همسر و مادربزرگ وی جان خود را از دست دادند.
ظهر شنبه هفته جاری مردی ناشناس با مراجعه به درمانگاه محل فعالیت پزشک جوان، تعداد اعضای خانواده وی را جویا می شود تا به تعداد اعضای خانواده، غذای نذری توزیع کند.
بر اثر مصرف غذاهای نذری، مادربزرگ، نامزد، پدر، مادر و برادر پزشک دچار تنگی نفس و بلافاصله به بیمارستان سینای تبریز منتقل می شوند اما مادر بزرگ پزشک در روز اول و همسرش نیز بعد از دو روز جان خود را از دست می دهد.
براساس این گزارش، پدر و مادر این پزشک تبریزی در زمان حاضر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سینا بستری هستند و برادرش یک روز بعد از مسمومیت از بیمارستان ترخیص شده است.
خبر مرگ اعضای خانواده این پزشک خیر تبریزی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز شکایتی در خصوص مرگ مشکوک اعضای خانواده این پزشک تبریزی به فرماندهی انتظامی استان ارجاع نشده است.
سرهنگ علی اسمعیل پور گفت: با شکایت اولیای دم، پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار خواهد گرفت.
روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد نمونه های سم شناسی و آسیب شناسی از جسد مادر بزرگ این پزشک تبریزی برداشته شده ولی تا به این لحظه جسد همسر وی به تالار تشریح پزشکی قانونی آورده نشده است.
گزارش حاکی است: دلیل ارجاع جسد به تالار تشریح پزشکی قانونی، احتمال مرگ وی براثر مسمومیت غذایی بوده است.
خبرنگار: عیسی عطاپور** انتشار دهنده: موسی فعالیان
3077/6183
کد N1520521

وبگردی