آفتاب

2 کشته،60 مصدوم و کما رفتن 14 نفر نتیجه سوانح رانندگی 48 ساعت اخیر در زنجان

2 کشته،60 مصدوم و کما رفتن 14 نفر نتیجه سوانح رانندگی 48 ساعت اخیر در زنجان

زنجان - ایرنا - تصادف و سوانح رانندگی جاده ای در زنجان طی 48 ساعت گذشته منجر به مرگ 2 نفر، کما رفتن 14 نفر و مصدومیت قریب 60 تن شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اثر بی دقتی و بی احتیاطی برخی رانندگان، طی 48 ساعت گذشته 2 نفر در مسیرهای ارتباطی زنجان کشته شدند و حال 14 تن از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.
سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت 10 صبح چهارشنبه در مسیر ارتباطی زنجان - ارمغانخانه یک دستگاه خودروی سمند بر اثر انحراف به چپ ناشی از سبقت غیرمجاز و برخورد با نیسان وانت، 9 نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که یک دختربچه 9 ماهه به علت شدت جراحات وارده به کام مرگ فرو رفت و 2 نفر از آنها نیز در حالت کما هستند.
وی اظهار کرد: حوالی ساعت 10:30 صبح چهارشنبه نیز بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده، خودرو سواری پراید در مسیر ارتباطی زنجان - تبریز واژگون شد و راننده و همسرش به کما رفتند که زن جوان پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
شیرمحمدی افزود: طی این مدت بیش از 30 حادثه واژگونی خودرو در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان اتفاق افتاد که این سوانح نیز باعث به کما رفتن 11 نفر و مصدومیت بیش از 50 نفر دیگر شد.
به گزارش ایرنا، از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری نیز بر اثر 6 فقره تصادف زنجیره ای در مسیرهای ارتباطی این استان 20 نفر مصدوم شده بودند.
رعایت نکردن فاصله طولی مناسب و توجه نداشتن کافی به جلو از سوی برخی رانندگان عمده دلیل تصادفات زنجیره ای رخ داده در جاده های زنجان بوده و مصدومین نیز پس از اقدامات پیش بیمارستانی توسط اورژانس به بیمارستان های زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده، انتقال می یابند.
تعداد خودروهای درگیر در این تصادف زنجیره ای قریب 40 دستگاه و بیشتر تصادف ها نیز در خط شمالی اتوبان زنجان - قزوین اتفاق افتاده بود.
از ابتدای مهر تاکنون بیش از 25 نفر در مسیرهای ارتباطی مختلف زنجان بر اثر وقوع حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1520507

وبگردی