آفتاب

درخواست اتحادیه عرب از ترکیه در مورد عراق

درخواست اتحادیه عرب از ترکیه در مورد عراق

ایسنا نوشت: سخنگوی اتحادیه عرب تاکید کرد که با نگرانی شدیدی بحران میان عراق و ترکیه را دنبال می‌کند و از آنکارا می‌خواهد به حق حاکمیت ملی عراق احترام گذاشته و از موضعگیری‌ها و اقداماتی که این وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد، دست بردارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، سخنگوی احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی درباره موضعگیری‌ وی نسبت به تحولات اخیر در روابط بغداد-آنکارا اظهار داشت: دبیرکل اتحادیه عرب با نگرانی شدیدی تحولات روابط بحران‌زده میان عراق و ترکیه را دنبال می‌کند.

سخنگوی اتحادیه عرب تاکید کرد: ابوالغیط با یادآوری قطعنامه‌های صادره در نشست سران در نواکشوت و نشست وزراتی اخیر که در تاریخ هشتم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که این تنش بالا نگیرد.

به گفته سخنگوی اتحادیه عرب، ابوالغیط از ترکیه خواسته به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد و از موضعگیری‌ها و اقداماتی که بر پیچیدگی اوضاع می‌افزاید، دست بردارد.

در حالی که نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی موصل آماده می‌شوند، اختلافات میان ترکیه و عراق بر سر حضور نزدیک به 2000 نظامی ترکیه‌ای در پایگاه نظامی بعشیقه واقع در شمال عراق است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخیرا خطاب به العبادی گفته بود: تو همانند من و در سطح من نیستی، باید بدانی ما هرکاری بخواهیم انجام خواهیم داد و تو باید حد خودت را بشناسی.

در مقابل حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق به اردوغان پاسخ داد: قطعا ما همانند تو نیستیم، ما خاک خود را مردانه آزاد می‌کنیم نه با اسکایپ!

52311

کد N1520371

وبگردی