آفتاب

لبیک عزادران حسینی در اقامه نماز ظهر عاشورا تجلی یافت

لبیک عزادران حسینی در اقامه نماز ظهر عاشورا تجلی یافت

شهرستان ها - ایرنا - خداجویان حاضر در هیات های عزا داری و دسته های سینه زنی در اقتدایی عاشقانه به نماز خونین ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) به مهمترین پیام کربلا، یعنی عبودیت، لبیک گفتند و همزمان با برخواستن بانگ دلنشین اذان در سراسر کشور به نماز ایستادند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از استان های کشورمان، ظهر روز چهارشنبه عزاداران حسینی شرکت کننده در دسته های سینه زنی در خیابان و مساجد یا تکایا و حسینیه ها و هیات های حاضر در امام زادگان متناسب با افق شهر و دیدارشان به محض ورود وقت شرعی به پاس حرمت شهدای نینوا عزاداری را متوقف و نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

** اقامه نماز ظهر عاشورا در مشهد مقدس
نماز ظهر و عصر عاشورای حسینی در صحن جامع حرم مطهر امام رضا(ع) به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد.
عزاداران حسینی، در چهار راه شهدا نیز نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، اقامه کردند.
مقدمات برگزاری نماز عاشورا در خیابان های منتهی به حرم امام هشتم فراهم شده و آب برای وضوء وعزارادان و نیز مهر نماز در اختیار آنان قرار داشت.
هم چنین محوطه صحن های حرم مطهر حضرت رضا(ع) قبل از اذان ظهر مفروش شده بود تا عزداران بتوانند نسبت به ادای فریضه نماز اقدام کنند.
خبرنگار: مصطفی نخعی

** نماز ظهر عاشورا در حرم شاهچراغ(ع) شیراز اقامه شد
همزمان با عاشورای حسینی، نمازظهر عاشورا با حضورعزاداران حسینی و به امامت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم شاهچراغ (ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ، به یاد نماز امام حسین (ع) اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا به علت ازدحام جمعیت نمازگزار و مردم عزادار حسینی در خیابان های منتهی به این حرم مطهر نیز برگزار شد.
دسته های عزاداری به یاد نماز ظهر عاشورا، به محض شنیدن صدای اذان، وضو ساختند و یا به حرم مطهر مشرف شده و یا در هر مکانی که بودند در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.
در ظهر عاشورا بیش از 150 هزار نفر از مردم و عزاداران حسینی در نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شرکت کردند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا نماز ظهر عاشورا در دیگر شهرها و سایر امام زادگان واجب التعظیم استان فارس نیز اقامه شد.
بر این اساس 500 امام زادگان واجب التعظیم و بقعه متبرکه در فارس نیز میزبان عزاداران و زائران برای اقامه نماز ظهر عاشورا است.
در بقاع متبرکه شهرستان شیراز از جمله حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم(ع) ، سیدعلاءالدین حسین (ع)، علی بن حمزه (ع)، سید محمد (ع) قصردشت،سید تاج الدین غریب(ع) ، شاه داعی الی الله (ع) ، قدمگاه حضرت عباس (ع)، سید محمد (ع) صغاد و نظرگاه خضر نبی (ع) نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به جماعت برگزار شد.
در شهرستان های استان نیز در امامزادگان حسن و حسین (ع) نی ریز، سیدعلاءالدین محمد(ع) ممسنی ، احمد و جعفر (ع) آباده ، سید حسین (ع) کازرون، سید تاج الدین محمد (ع) قیر و کارزین، امامزاده پیرمراد (ع) استهبان ، امامزاده حسین (ع) مرودشت ، سید حسین (ع) فیروزآباد ، بقعه متبرکه شیخ عبدالله انصاری گراش، میرعلی بن الحسین (ع) لارستان، امامزاده حسین (ع) جهرم و امامزاده شاه سردار (ع) شهرستان خنج نماز با شکوه ظهر عاشورا اقامه شد.
آستان مقدس امامزادگان سید شجاع الدین حسن مشهور به آقام شهید در شهرستان فراشبند، شاهزاده قاسم(ع) فسا ، امامزاده فضل (ع) جهرم، امامزاده ابوالقاسم (ع) داراب و میر محمد مرتضی (ع) در بوانات پذیرای مردم برای برپایی نمازظهر عاشورا بود.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک
این خبر تکمیل می شود...** انتشار دهنده : سید سعید حسینی
کد N1520214

وبگردی