آفتاب
با مشارکت بنیاد برکت

نخستین مسجد روستای سرآقاسید کوهرنگ بهره برداری شد

نخستین مسجد روستای سرآقاسید کوهرنگ بهره برداری شد

شهرکرد-ایرنا- نخستین مسجد روستای سر آقاسید چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه همزمان با تاسوعای حسینی با نام علمدار دشت کربلا به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا،مسجد برکت حضرت اباالفضل(ع) روستای سرآقاسید با پیگیرهای امام جمعه شهرکرد و از طریق بنیاد برکت و با نظارت کارگروه بر ساخت و ساز مساجد دفتر نماینده ولی فقیه در استان در زمینی به مساحت 220 متر مربع احداث و به بهره برداری رسید.
مسئول نظارت کارگروه بر ساخت و ساز مساجد دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: کلنگ ساخت نخستین مسجد در روستای سرآقاسید در تابستان سال 1392 توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، برزمین زده شد که پس از گذشت 2 سال بهره برداری شد.
یدالله خالدی افزود: مسجد حضرت اباالفضل (علیه السلام) روستای سرآقاسید در زمینی به مساحت 220 مترمربع و با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
خالدی با یادآوری این که پیش از ساخت مسجد حضرت اباالفضل(ع) مسجدی در روستای سرآقاسید وجود نداشت.
روستای پلکانی سراقا سید از توابع شهرستان کوهرنگ در 200کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و این روستا به لحاظ برف گیر بودن در زمستان شش ماه سال جاده های آن بسته است.
این روستا به دلیل بافت سنتی و پلکانی و بافت عشایری مردم یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان است.
بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام المنفعه،در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته فعالیت کند.
بنیاد برکت تاکنون قرارداد ساخت 700 مرکز فرهنگی- مذهبی را شامل مسجد و حسینیه، خانه ی عالم، حوزه ی علمیه و دارالقران در مناطق محروم کشور منعقد کرده است که 560 واحد آن ها به بهره برداری رسیده یا آماده افتتاح است.
2097 /1354
خبرنگار :محمود رئیسی** انتشار دهنده :پروانه امانی
کد N1519987

وبگردی