آفتاب

شور و نوای حسینی عزاداران در حرم حضرت معصومه(س)

شور و نوای حسینی عزاداران در حرم حضرت معصومه(س)

قم - ایرنا - حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در روز تاسوعای حسینی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی و مشتاقان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شور و نوایی پر از غم و ماتم دارد.

به گزارش ایرنا، حضور پر شور مشتاقان و ارادتمندان به ساحت روحانی ائمه اطهار(ع) در بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) در روز تاسوعای حسینی نشان از عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) است.
امروز مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان با حضور در این مکان مقدس، در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
عاشقان حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در پاسخ به ندای تاریخی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا یک صدا 'لبیک یا حسین' را فریاد کشیده و عزاداری می کنند.
دسته های عزادارای از صحن های مختلف وارد بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) می شوند و ارادتمندان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
کودکان مانند والدین خود رخت عزا برتن کرده و بسیاری از آن ها با حمل مشک های آب نقش سقا را ایفا می کنند؛ بسیاری از آنها نیز با پوشیدن لباس های سبز، یاد فرزندان سیدالشهدا را در ذهن ها تداعی می کنند.
شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) ساعاتی قبل از نماز ظهر روز تاسوعا شاهد حضور زائرانی بود که پس از انجام اعمال زیارت برای شنیدن سخنان خطیب حرم گردهم جمع شده بودند.
خطیب حرم حضرت معصومه(س) در سخنان خود از امام حسین (ع) به عنوان رحمت الهی یاد کرد و گفت: دل تمام انسان ها در سراسر عالم با یاد سید الشهدا آرام می شود و این نشان دهنده عظمت امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق میرشفیعی افزود: خداوند متعال به خاطر جایگاه رفیع امام حسین(ع) عاشقان و شیفتگان ایشان را مورد رحمت خویش و اهل سعادت قرار می دهد.
وی ادامه داد: عاشقان امام حسین(ع) اهل نجات هستند اما باید دانست گناه کردن هرچند اندک انسان را از این مسیر سعادت دور می کند، بنابراین دوستداران حقیقی اهل بیت(ع) از انجام گناه پرهیز می کنند.
خطیب حرم حضرت معصومه(س) با بیان عظمت جایگاه حضرت عباس(ع)، گفت: امام سجاد(ع) در خصوص مقام علمدار کربلا در روایتی می فرماید: ' در روز قیامت برای عمویم عباس مقامی است که سایر شهدا به آن رشک می برند:'.
همچنین امروز با حضور مشتاقان و عزاداران، نماز جماعت ظهر تاسوعا در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر و در صحن امام رضا(ع) به امامت آیت الله علی کریمی جهرمی استاد برجسته حوزه علمیه قم اقامه شد.
7405/1354
خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان** انتشار دهنده :پروانه امانی
کد N1519917

وبگردی