آفتاب
در آستانه عاشورای حسینی؛

افزایش چادرهای درمانی هلال احمر در کربلا

افزایش چادرهای درمانی هلال احمر در کربلا

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق، از افزایش دو برابری مراجعات به درمانگاه شفاء کربلا در سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هلال‌احمر، دکتر حمید کمالی با اشاره به افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در درمانگاه شفاء هلال‌احمر اظهار کرد: با نزدیک شدن به روز عاشورا و افزایش تعداد زائران در کربلا، میزان مراجعات  به درمانگاه دو برابر  شده و مراجعه به چادرهای درمانی نیز پرتعداد است.

وی افزود: با توجه به این که علاوه بر زائران حج و زیارت، زائران آزاد، زائران کشورهای عراق، پاکستان و ...نیز در کربلا حضور دارند تعداد مراجعات افزایش یافته است، بطوری که در هر ساعت بیش از هزار نفر به چادر عتبه مراجعه می‌کنند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران خاطرنشان کرد: شب گذشته یک مورد بیمار سکته قلبی در چادر عتبه داشتیم که با دو بیمار دیگر از درمانگاه شفاء برای تشخیص و  مراقبت های بیشتر به بیمارستان عراقی ارجاع شدند.

وی با اشاره به افزایش سه چادر درمانی از ساعت اولیه روز عاشورا در کربلا، تصریح کرد: علاوه بر چادرهای بین الحرمین در باب الشهدا و خیابان جمهوری(بلوشی)، چادرهایی نیز در خیابان خارج بین الحرمین(پشت باب الشهدا)، باب قبله حضرت عباس(ع) و مجمع تجاری کوثر از ساعت ۳صبح روز عاشورا برپا خواهد شد.

به گفته کمالی، چادر عتبه واقع در بین الحرمین تا شب عاشورا برپا و خدمات درمانی را به زائران حسینی ارائه خواهد داد.

کد N1519904

وبگردی