آفتاب

نسل دوستدار محیط زیست شکوفایی اقتصادی را برای کشور رقم می زند

نسل دوستدار محیط زیست شکوفایی اقتصادی را برای کشور رقم می زند

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت تربیت نسل دوستدار محیط زیست و افزایش حساسیت های محیط زیستی در میان مردم، ریسک سرمایه گذاری ها کاهش می یابد و کشور با فرایندی به نام شکوفایی اقتصادی مواجه می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هنگامی که به هر دلیلی بهداشت در محیط رعایت نشود، با افزایش چشمگیر و تصاعدی هزینه های درمانی مواجه می شویم و به این ترتیب دولت و ملت ضرر هنگفتی را متحمل می شوند.
وی با بیان اینکه بخشی از آلودگی های محیطی به رعایت نکردن ملاحظات محیط زیستی مربوط می شود، اظهار کرد: زمانی که خاک، آب و هوا آلوده می شود در واقع کیفیت ندگی زیستمندان در این سرزمین به مخاطره می افتد.
درویش داد: وقتی ملاحظات زیست محیطی رعایت نشود، در گام نخست موجب می شویم تا آب و خاک آلوده شود و مواد غذایی حاصل از آنها سالم نباشد و این مواد غذایی ناسالم منجر به افزایش شتاب دار و نگران کننده بیماری های مختلف خطرناکی مانند انواع سرطان ها، ام اس و گوارش می شود.
به گفته وی، فقط در مورد سرطان ها مجبور هستیم سالانه 10 هزار و 200 میلیارد تومان برای خرید داروهای ضد سرطان و درمان های مرتبط هزینه کنیم.
درویش ادامه داد: اگر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و شهرداری ها بخشی از بودجه های خود را به فرهنگ سازی برای افزایش حساسیت مردم نسبت به ملاحظلات محیط زیستی و بهبود شاخص های محیط زیستی هزینه کنند، یعنی دارند در حوزه پیشگیری عمل می کنند، در واقع به جای اینکه مجبور باشند میلیاردها تومان سرمایه را برای درمان هزینه کنند می توانند سهم کوچکی را برای پیشگیری اختصاص دهند.
وی افزود: با این روند نسل شادابی در کشور پرورش خواهد یافت که می توانند در بزنگاه تصمیم های درستی بگیرند آن زمان شاخص های اقتصادی بهتر رشد می کند، ریسک سرمایه گذاری کاهش می یابد و کشور با فرایندی به نام شکوفایی اقتصادی مواجه می شود.
وی به نقش سازمان های مردم نهاد محیط زیست در این خصوص اشاره کرد و گفت: سمن ها به عنوان حلقه واسط و پیوند دهنده بین جامعه محلی و دولت نقش کلیدی دارند، اگر بتوانیم به توان افزایی سمن ها کمک کنیم، می توانند چشم و چراغ حاکمیت باشند.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این روند شادابی را به ارمغان می آورد و شادابی نشاندهنده این است که بهداشت محیط زیستی در این سرزمین رعایت می شود.
علمی 9014** 2017**
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور**
کد N1519870

وبگردی