آفتاب
علمای اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با مهر:

آزادگی ماندگارترین پیام قیام کربلاست / حسین(ع) شهید راه حق است

آزادگی ماندگارترین پیام قیام کربلاست / حسین(ع) شهید راه حق است

کرمانشاه- علمای اهل سنت استان کرمانشاه عزت و آزادگی را ماندگارترین پیام قیام اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علمای اهل سنت استان کرمانشاه طی گفتگوهای جداگانه‌ای با مهر، با اشاره به محبت اهل بیت(ع) در میان اهل سنت، امام حسین(ع) را متعلق به همه مسلمانان آزاده جهان دانستند.

عضو شورای روحانیت شهرستان جوانرود در گفتگو با خبرنگار مهر، عزت، کرامت و آزادگی را درس‌های ماندگار قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: محبت اهل بیت رسول اکرم(ص) در میان اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام حسین(ع) مظهر آزادگی است

ماموستا ملا هادی زکایی امام حسین(ع) را مظهر دین‌داری و آزادگی دانست و گفت: عزت نفس، مبارزه با ظلم و استبداد، شهادت طلبی، درس‌هایی است که ما باید از قیام امام حسین(ع) بگیریم و دنباله‌رو ایشان باشیم.

وی شجاعت و دینداری امام حسین(ع) را الگوی همه مسلمانان آزاده جهان دانست و بیان کرد: امام حسین با شهادت طلبی، عزت و جاودانگی را به زندگی با ذلت ترجیح داد.

ماموستا زکایی بیان کرد: در صحرای کربلا ظلم‌هایی در حق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و یارانش روا شد و جنایتکاران این واقعه تا قیامت خوار ذلیل‌اند و به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی اصلاح امور امت و اقامه حق و عدل را از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) شهید شد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند.

ماموستا زکایی بیان کرد: مذاهب اسلامی با وجود داشتن اختلاف در نوع دیدگاه اما بر بحق بودن قیام امام حسین(ع) و حق بودن ایشان متفق‌القول هستند.

راه حسین(ع) راه حق است

عضو شورای روحانیت شهرستان جوانرود با تاکید بر لزوم پیروی از عمل و سیره اهل بیت(ع) گفت: قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از مشترکات و مبانی وحدت مسلمانان هستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در میان مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: علم و بینش صحیح مسلمانان به مقدسات و پیروی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) لازمه اتحاد و مبارزه با ترفندهای تفرقه‌افکنانه دشمنان است.

امام جمعه ازگله نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با تسلیت تاسوعای حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع) الگوی مقاومت و پایداری در برابر ظلم است و ما نیز دنباله‌رو اعتقاد و منش و تفکر نوه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستیم.

ملا محمد براتی امام حسین(ع) را الگوی آزادگی و ایستادگی در برابر کفر دانست و گفت: امام حسین(ع) شهید شد تا اسلام زنده بماند و راه حسین(ع) راه حق و حقیقت است.

مدیر مدرسه علوم دینی مولوی تایجوزی روانسر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر(ص) دارند، اظهار داشت: امام حسین(ع) محبوب پیامبر(ص) بود و متعلق به همه مسلمانان آزاده جهان است.

عاشورا مظهر رهایی از ذلت است

ماموستا سید محمد محمدی سخاوت، آزادگی و تقوا را از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) دانست و گفت: تمسک به قرآن کریم و عترت توصیه پیامبر(ص) به مسلمانان است تا گمراه نشویم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) نزد رسول گرامی اسلام(ص) بسیار عزیز و گرانقدر بود، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ «امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دو ریحانه خوشبو و سرور جوانان اهل بهشت‌اند».

ماموستا محمدی همچنین عاشورا را مظهر بارز آزادگی و رهایی از ذلت و خواری دانست.

روحانی اهل سنت شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نوه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص)همواره به آن حضرت نزدیک بودند و حتی در نمازهای رسول اکرم (ص) چندین بار بر دوش مبارک آن حضرت در هنگام سجده قرار می‌گرفتند.

امام حسین(ع) با قیام خود امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد

ماموستا امید ولی بیان کرد: نوه‌های پیامبر(ص) جایگاه بالایی در جامعه اسلامی دارند و از پیامبر گرامی اسلام(ص) روایت است که فرمودند؛ «حسن(ع) و حسین(ع ) سرور جوانان اهل بهشت هستند».

وی افزود: در شرایطی که یزید با زور و شمشیر، بیعت می‌گرفت و دین خدا را زیر پا گذاشته و جامعه را در مسیر دنیا پرستی و فساد قرار داده بود امام حسین(ع) و یارنش برای احیای دین خدا و سنت رسول الله(ص) قیام کردند و در مقابل یزیدیان ایستاند.

ماموستا ولی بیان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد و سردمداران حکومت اموی در نهایت قساوت و بی‌رحمی اصحاب کربلا را به شهادت رساندند.

وی با محکومیت جنایت یزیدیان گفت: اهل تسنن و شیعیان محب و دوستدار اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند.

ماموستا ولی با اعلام انزجار و تنفر از یزیدیان گفت: ما به امام حسین(ع) و یاران با وفایش و همه رهروان راه حق احترام می‌گذاریم و دنباله‌رو آنان هستیم.

امام حسین(ع) متعلق به همه مسامانان آزاده جهان است

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان آزاده جهان است و مسلمین از مظلومیت و شهادت سیدالشهدا(ع) در حزن و اندوه هستند.

ماموستا عادل غلامی با بیان اینکه اهل‌ سنت بر یزید و همراهانش لعن و نفرین می‌فرستند، گفت: یزید بشدت مورد نفرت اهل تسنن است و امام حسین(ع) محبوب پیامبر (ص) بود و تفاوتی در محبت به آن حضرت در میان اهل سنت نیست.

وی با بیان اینکه محبت و احترام به اهل بیت پیامبر(ص) بر همگان واجب است، افزود: نام‌های حسن و حسین در میان اهل سنت به وفور رواج دارد.

امام حسین(ع) در بحبوحه جنگ نماز جماعت را اقامه کرد

ماموستا غلامی علی(ع) و امام حسین(ع) را بزرگ‌ترین جهادگران تاریخ دانست و گفت: امام حسین(ع) می‌دانست شهید می‌شود اما هرگز تسلیم ظلم نشد و با شهادت خود درس آزادگی و مبارزه با ظلم به همه جهان داد.

وی بزرگترین درس واقعه کربلا را اقامه نماز و توجه و اهمیت دادن به نماز دانست و گفت: امام حسین(ع) حتی در میدان جنگ هم نمازش را فراموش نکرد و در آن بحبوبه جنگ نماز جماعت را اقامه کرد.

تسلیم امر پروردگار بودن از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا است

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: امام حسین(ع) در روایتی فرمودند؛ «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید» و این ماندگارترین پیام عاشورا برای همه بشریت است.

ملا رشید ثنایی محرم را ماه اندوه و ماتم مسلمانان در شهادت حضرت امام حسین(ع) و اهل بیت و یارانش دانست و گفت: توحید و تسلیم امر پروردگار بودن یکی دیگر از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا است و همه مصائب عاشورا به دلیل این بود که امام می‌خواست جاهلیت را از بین ببرد و تسلیم امر پروردگار باشد.

کد N1519745

وبگردی