آفتاب
نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق:

ماندگاری عتبات عالیات، مرهون سرداران اسلام است

ماندگاری عتبات عالیات، مرهون سرداران اسلام است

زنجان - ایرنا - نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) گفت: اگر حکم جهاد آیت الله سیستانی، پشتیبانی عالی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار سلیمانی برای تشکیل و سازماندهی بسیج مردمی عراق نبود، اکنون نه فقط از عتبات عالیات بلکه نامی از عراق و امام حسین (ع) باقی نمانده بود.

سید حمید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شنیده بودم موکبی در زنجان در یک ساعت با حضور همه اهالی شهر و استان برای عزاداری حرکت می کند، باور نکردم و آمده ام تا از نزدیک خودم ببینم چرا که برای ما عجیب بود.
وی یادآورشد: این حرکتی که زنجانیان انجام می دهند نزد امام حسین(ع) رتبه نخست عزاداری ها را دارد و دستاوردی است که در دنیا بی نظیر است.
حسینی اظهار کرد: انسان نمی داند اعمالی که انجام می دهد مورد قبول است یا نه، ولی عزاداری برای امام حسین(ع) با هر مسلک و دینی که باشی مقبول به شمار می آید.
نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی ) گفت: از جایی آمده ام که کل دنیا برای تصرف آن بسیج شده است.
وی با بیان اینکه آمریکا به نیت سرنگونی ایران به عراق آمد، خاطر نشان کرد: بچه های شیعه عراق، آمریکا را با ذلت بیرون کردند و160 هزار نیروی آمریکایی با ذلت و التماس از عراق خارج شدند.
وی خاطر نشان کرد: امروز تروریست های تکفیری را آمریکایی ها به عراق فرستاده اند تا ابتدا عراق را با خاک یکسان سازد و بعد ایران را تصرف کنند.
حسینی به خسارت های شدید حمله آمریکا و داعش به عراق اشاره کرد و ادامه داد: اگر بگویم بیش از 250 هزار نفر را از ما کشتند، کم نگفته ام.
نماینده نیروهای بسیج مردم عراق گفت: هرگز این کشتار و جنایت ها را فراموش نمی کنیم.
وی با بیان اینکه داعشیان آمده بودند تا این بار کل خاک کربلا را از بین ببرند، تصریح کرد: اکنون خلاف تصور آنان، 140 هزار شیعه و 20 هزار سنی عضو بسیج مردمی عراق هستند.
حسینی اعلام کرد: تا 2 سال قبل، این داعشی ها و تکفیری ها بودند که به دنبال کشتار شیعیان می رفتند در حالی که این روزها، 100ها کیلومتر دورتر از عتبات عالیات، این ما هستیم که برای نابودی آنان حرکت می کنیم.
نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) سید حمید حسینی، به منظور حضور در جمع عزاداران در دسته حسینیه اعظم زنجان که هر سال هشتم محرم الحرام برگزار می شود به زنجان سفر کرده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1519529

وبگردی