آفتاب

کارگاه آموزشی طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در اصفهان برگزار شد

اصفهان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: دومین مرحله کارگاه آموزشی طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر(طرح کاج) روز دوشنبه در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان، این کارگاه ویژه مسئولان اجرایی طرح یاد شده در شش استان مرکزی کشور است که به میزبانی اصفهان برگزار می شود.
محسن نیرومند گفت: مدرسان تخصصی پروژه کاج در این کارگاه، آموزش لازم را به مسئولان اجرایی این طرح در استان های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و مسئولان خانه های بهداشت کارگری واحدهای اقتصادی استان ارائه کردند.
وی با بیان اینکه ارتقای سلامت از مهمترین برنامه های طرح کاج در محل کار است، افزود: کارفرمایان حاضر در این طرح به ازای سرمایه گذاری اندک از 5 تا 15 درصد از بهره وری در محیط کار خود بهره مند می شوند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه عوارض و مشکلات اعتیاد بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: اصفهان بعنوان صنعتی ترین استان کشور با پیچیدگی های بیشتری نسبت به سایر استان ها روبرو است.
وی با بیان اینکه 64 درصد از جمعیت این استان را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند، افزود: این موضوع بر حساسیت فعالیت ها و ماموریت های این اداره کل می افزاید.
نیرومند با اشاره به اهمیت توجه به صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان در هیات های تشخیص و حل اختلاف گفت: توجه به سلامت و نشاط کارگران موجب افزایش بهره وری خواهد شد که باید با جدیت پیگیری شود.
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرج کاج به افزایش دانش، نگرش و مهارت کارفرمایان و کارگران نسبت به اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار منجر خواهد شد.
احمدرضا پرنده با بیان اینکه اجرای این طرح موجب پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید می شود، افزود: اجرای این طرح موجب افزایش تعداد کارگران معتاد تحت مراقبت خدمات ترک اعتیاد خواهد شد.
پرنده گفت: پروژه طرح کاج بر اساس اقدام پژوهی در گروه هدف شامل پنج مرحله حمایت طلبی، توانمند سازی، اجرای بسته های سه گانه، معرفی کارآفرینان برتر و کاربست ملی و نهادینه سازی برنامه برگزار می شود.
در ادامه این جلسه مدرسان تخصصی پروژه کاج به ارائه آموزش های لازم به مسئولان اجرایی این طرح پرداختند.
این برنامه بمنظور اجرای برنامه پیشگیرانه از سوء مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی اجرا شد.
هدف این طرح افزایش بهره وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در مورد سو مصرف مواد مخدر، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و جلوگیری از هدرفت منابع اصفهان اعلام شد.
7150/6027/
خبرنگار: علی نعمانی/ انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1519468

وبگردی