آفتاب
مسافران را به جای معراج، سوار هواپیمای زاگراس کردند؛

زاگرس به جای معراج پرید/حقوق پایمال مسافران هوایی

زاگرس به جای معراج پرید/حقوق پایمال مسافران هوایی

مسافران پرواز شماره ۲۸۵۰ مشهد – تهران شرکت معراج درهنگام سوارشدن به هواپیما متوجه شدند که هواپیمای آنها متعلق به خط هوایی زاگرس است.

مسافران پرواز مشهد – تهران شرکت معراج  به شماره ۲۸۰۵  که قرار بود ساعت ۱۵:۱۵ امروز به سمت تهران حرکت کند، درهنگام سوارشدن به هواپیما با مساله جالبی مواجه شدند؛ مسافران خود را در مقابل پله های هواپیمای ایرلاین زاگرس می دیدند و این در حالی بود که آنها بلیت هواپیمای خط هوایی معراج را خریداری کرده بودند.

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار مهر گفت: این جابه جایی باعث اعتراض مسافران شد  اما مسولان هواپیمایی درواکنش به این اعتراض ها اعلام کردند که هر دو هواپیما از نوع ایرباس است و تفاوتی میان هواپیمای این دوشرکت وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما این پاسخ آنها از سوی مسافران مورد پذیرش قرارنگرفت چون قیمت پروازهای شرکت ها نشان می دهد که بلیت شرکت معراج گرانتر از زاگرس است و انتخاب شرکت های هوایی براساس میزان خدمات دهی آن ها انجام می شود، پس مسافری که شرکت معراج را انتخاب کرده، کیفیت هواپیمای این ایرلاین را هم  مدنظرقرارداده است.

او گفت: البته خلبان پرواز درباره علت جایگزینی هواپیمای شرکت زاگرس به جای معراج به مسافران اعلام کرد که براساس برنامه قرار بود پرواز با ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ معراج انجام شود اما به علت نقص فنی هواپیما، ایرباس A۳۲۰ شرکت هوایی زاگرس جایگزین شد.

گفتنی است مسئولان شرکت هواپیمایی زاگرس در پاسخ به خبرنگار مهر،  جایگزینی پرواز زاگرس به جای معراج را خواسته شرکت معراج عنوان کردند.

جابه جایی هواپیما ازسوی شرکت های هوایی معراج و زاگرس درشرایطی صورت می گیرد که هزینه اجاره هواپیمای شرکت زاگرس ارزانتر از معراج است به عبارت دیگر شرکت هواپیمایی معراج تمایلی به صرف هزینه ندارند اما با این اقدام، یعنی جایگزین کردن یک هواپیمای ارزان قیمت تر، هم خودش سود برد و هم مسافران را با یک پرواز جایگزین عازم تهران کرد و در این میان هیچ حق اعتراضی هم برای مسافران وجود نداشت. جالب اینکه هفته گذشته هم مسافران پرواز شیراز- تهران شرکت زاگرس ۱۳ ساعت در انتظار پرواز جایگزین ماندند و تنها هواپیماهای اماده پرواز برای جایگزینی، هواپیماهای شرکت آسمان بودند که نرخ گرانتری دارند اما  مسئولان زاگرس راضی به جایگزینی هواپیما از شرکت آسمان نشدند و مسافران را ۱۳ ساعت در فرودگاه معطل نگهداشتند؛ چرا که با این جایگزینی، هزینه اضافی به شرکت زاگرس وارد می شد.

کد N1519443

وبگردی