آفتاب

روزانه دو هزار و 642 زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر می کنند

روزانه دو هزار و 642 زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر می کنند

آبادان - ایرنا- مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت:با آغاز ماه محرم، روزانه دو هزار و 642 زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات تردد کرده اند.

جمال حمیدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از ابتدای ماه محرم تاکنون 18 هزار و 500 زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کرده اند که از این مجموع، 10 هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات عراق سفر کرده اند.
وی میزان تردد مسافران در شش ماه نخست سال جاری از مرز شلمچه را 583 هزار و 196 نفر عنوان کرد و گفت:اربعین سال گذشته 747 هزار و 435 زائر ایرانی برای زیارت اربعین از مرز شلمچه به کربلای معلا مشرف شده اند.
حمیدی تردد روزانه مسافران خارجی و ایرانی از مرز شلمچه در روزهای عادی را بین یکهزار و 600 تا دو هزار زائر یادآور شد و گفت:در آستانه آیین عزاداری تاسوعا و عاشورا سیر حرکت زائران به سمت عتبات عالیات و کربلای معلی شدت گرفت.
مدیر پایانه مرزی شلمچه در ادامه سخنانش با بیان روند تکمیل پایانه مسافری شلمچه اظهار داشت: پایانه مسافری مرزی شلمچه با هفت هزار و 500 متر مربع و اعتبار هزینه شده 150 میلیارد ریال به مراحل پایانی تکمیل رسیده است.
وی شمار گیت های پایانه مسافری مرز شلمچه را 24 گیت ورود و خروج خواند و گفت:این پایانه دارای دو سالن با ظرفیت روزانه 50 هزار نفر با تمامی امکانات رفاهی بوده و دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر گمرک، اداره گذرنامه، حج و زیارت، بهداشت و دیگر دستگاه های مسئول در آن مستقر می شود.
حمیدی با بیان اینکه پایانه مسافری شلمچه تا مراسم اربعین امسال آماده می شود، گفت:امسال مشکلاتی که سال های گذشته در تردد زائران اربعین وجود داشت، با بهره مندی از سالن مسافری مرزی شلمچه رفع می شود.
مدیر پایانه مرزی شلمچه همچنین، عملیات محوطه سازی پایانه مسافری شلمچه را یادآور شد و گفت: محوطه سازی پایانه مرزی شلمچه با وسعت شش هکتار و اعتبار 120 میلیارد ریال مراحل پایانی رسیده است و به زودی بهره برداری می شود.
حمیدی گفت: با آماده سازی بخشی از محوطه سازی پایانه مسافری تا فرارسیدن مراسم اربعین امسال مسیر تردد زائرین اربعین همواره می شود.
وی افزود:امسال نیز با بهره گیری از امکانات پایانه مسافری پیش بینی می شود روزانه بیش از 50 هزار نفر در روز تردد زائرین از مرز شلمچه انجام شود.
مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
مرزهای مهران در ایلام و چذابه در استان خوزستان نیز دو مبداء تردد زائران می باشند.
7100/6125/6064
خبرنگار:کمیله حجازی* انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1519396

وبگردی