آفتاب

اینوتک گامی ارزشمند برای ایجاد بستر نوآوری در جامعه

اینوتک گامی ارزشمند برای ایجاد بستر نوآوری در جامعه

تهران-ایرنا-رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، رویداد اینوتک را گامی مهم و ارزشمند در راستای تشویق دانشگاهیان، نخبگان و کارآفرینان کشور برای ایجاد بستر نوآوری در جامعه دانست.

دومین رویداد اینوتک سلامت با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پژوهشگاه ابن سینا 19 تا 21 آبان ماه در تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا دکتر حمیدرضا خرم خورشید به مناسبت دومین رویداد اینوتک افزود: یکی از کارهایی که سال گذشته برای حمایت از کارآفرینان حوزه سلامت انجام شد، برگزاری نخستین رویداد اینوتک توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود که این رویداد با تاکید بر نوآوری، تکنولوژی و فناوری در حوزه سلامت برگزار شد.
وی با موفق خواندن این رویداد در سال گذشته اظهار امیدواری کرد که رویداد اینوتک امسال نیز با حمایت دانشگاهیان و کارآفرینان کشور بتواند گامی در راستای ایجاد فضای نوآوری و کارآفرینی در کشور باشد.
خرم خورشید درباره مشکلات فرا رو در باره حرکت به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار در کشور گفت: هنوز فرهنگ اهمیت به نوآوری در کشور جانیافتاده و متأسفانه دانشگاه های ما هم در مرحله نسل دوم توقف کردند. یعنی ما دانشگاه هایی که کارآفرین باشند یا بهتر از آن نوآور باشند، نداریم.
به گفته وی از سال 1380 در وزارت علوم و از سال 87 در وزارت بهداشت ایجاد دانشگاه های نسل سوم و نسل چهارم آغاز شد ولی بزرگترین مشکلی که در این مسیر وجود دارد نبود فرهنگ نوآوری در جامعه و حتی میان دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: وظیفه و رسالت اصلی دانشگاه حرکت در مسیر کار آفرینی، تکنولوژی و در نهایت ثروت آفرینی و خلق ثروت است.
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تاکید براینکه باید انگیزه های نوآوری در دانش آموزان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی را تقویت کرد، افزود: برگزاری کنگره ها، گردهمایی ها و سمینارهای مختلف می تواند باب گفتگو در این باره را در جامعه ایجاد کند تا این مسئله برای سیاست گذارها، دانشگاهیان و آحاد جامعه جا بیفتد.
پانل های این رویداد عبارتست از: الگوهای قابل بهره برداری برای زیرساخت های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نسل سوم کارآفرین حوزه سلامت، پروتوتایپ تا بازار در تجهیزات پزشکی، پروتوتایپ تا بازار در فرآورده های دارویی و زیستی، گردشگری سلامت (چالش ها و فرصت ها)، فناوری اطلاعات و سلامت (چالش ها و فرصت ها)، مدل های مشارکت ویژه شرکت های نوپا و حقوق مالکیت معنوی.
اصول و فنون مذاکره، مدل و برنامه کسب و کار، طرح توجیهی، مبانی تجاری سازی، ارزش گذاری ایده و محصول و برنامه ریزی و توسعه فردی از جمله کارگاه های آموزشی است که در رویداد اینوتک سلامت برگزار خواهد شد.
علاقه مندان میتوانند برای کسب آگاهی بیشتر و ثبت نام با دبیرخانه این رویداد به شماره 02122430665- 02122405704تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اطلاع رسانی این رویداد در نشانی www.inotechsalamat.com مراجعه کنند.
علمی (1) ** 1201 **1440
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1519382

وبگردی