آفتاب

فقط پزشک معالج در پرونده پزشکی کیارستمی مقصر نیست

فقط پزشک معالج در پرونده پزشکی کیارستمی مقصر نیست

بهمن کیارستمی با انتشار یادداشتی اعلام کرد اگر مهم‌ترین خطای پزشک معالج کیارستمی را «ترک فعل» بیانگاریم، او به تنهایی مسئولیت آنچه رخ داده را برعهده ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهمن کیارستمی با انتشار یادداشتی مسئولیت خطای پزشکی رخ داده درباره عباس کیارستمی را فقط محدود به پزشک معالج ندانست. در بخش‌هایی از نامه فرزند این فیلمساز که در اختیار ایلنا قرار داده؛ آمده است:

امیدوار بودم پزشک معالج زنده‌یاد عباس کیارستمی با گفتگو با اینجانب موافقت کند تا شاید مکالمه رودررو باعث ورود منطق به فضایی شود که انگار در حال خروج از دایره عقل است. حالا که به نظر می‌رسد ایشان با این درخواست موافقت نکرده، بهتر است به اختصار بگویم که چرا تنها ایشان را نباید مسئول آنچه رخ داده است دانست.

اگر ما در مرحله‌ای از دادرسی از سازمان نظام پزشکی تقاضا کردیم که علت فوت را از دستور کار خارج کنند به این دلیل بود که می‌خواستیم این سازمان تنها به روند درمان در ایران رسیدگی کند. در ‌‌نهایت هم این سازمان همین کار را انجام داد و قصورات پزشکی را بررسی و اعلام کرد. در عین حال پرونده بیمارستان پاریس هم تمام و کمال در اختیار این سازمان است و نظام پزشکی می‌تواند دلیل فوت را بررسی و اعلام کند.

حالا که نتیجه بررسی و حکم اولیه اعلام شده به دور از انصاف است که پزشک معالج را با عناوینی چون قاتل و غیره خطاب کنیم. ایشان در روند درمان مرتکب خطاهایی شده‌اند ... اما اگر مهم‌ترین خطای ایشان را «ترک فعل» بیانگاریم، او به تنهایی مسئولیت آنچه رخ داده را برعهده ندارد و این تعبیر را می‌توان درباره همکاران ایشان .... و حتی مسئولین و مقاماتی که به عیادت آمدند نیز به کار برد.

آنچه ناگهان واکنش برانگیخت و صدای دوطرف را بلند کرد، اعلام نظر دادگاه نظام پزشکی و بعد انتشار مصاحبه پزشک معالج بود. درباره این مصاحبه اظهارنظر نمی‌کنم و امیدوارم در آینده و در فضایی آرام‌تر امکان گفتگوی دیگری با ایشان فراهم شود.

کد N1519322

وبگردی