آفتاب

سرتاج عزیز، تکلیف هند را یکسره کرد

سرتاج عزیز، تکلیف هند را یکسره کرد

ایرنا نوشت: عالی ترین مقام وزارت امور خارجه پاکستان به صراحت اعلام کرده است تا زمانی که 'نارندرا مودی' در راس دولت هند قرار داشته باشد، نمی توان انتظار پیشرفت در روابط هند و پاکستان داشت.

'سرتاج عزیز' رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان و مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی پاکستان گفته است: مادامی که نارندرا مودی در هند در راس قدرت است، نمی توان پیشرفتی برای روابط دو کشور متصور بود.
'سرتاج عزیز' در این مصاحبه، در عین حال تاکید کرده است که پاکستان خواستار کاهش تنش های موجود با هند است و ادامه تنش را به سود دو کشور و به سود منطقه نمی داند.

این مقام پاکستانی همچنین تاکید کرد که پاکستان هرگز از مواضع اصولی خود در قبال کشمیر، عقب نخواهد نشست و در این زمینه مصالحه نخواهد کرد.

همزمان با این اظهارات نه چندان خوش بینانه سرتاج عزیز در اسلام آباد، هیات پارلمانی پاکستان به عنوان فرستاده ویژه نخست وزیر این کشور به واشنگتن، درحال رایزنی با مقام ها و مسئولان مختلف آمریکا برای گره گشایی از تنش های موجود میان هند و پاکستان است.
'مشاهد حسین سید' نماینده ارشد مجلس سنای پاکستان که ریاست هیات پارلمانی کشورش در واشنگتن را به عهده دارد، اعلام کرده است که گزینه جنگ بین پاکستان و هند مطرح نیست و تلاش بر حل دیپلماتیک تنش ها از طریق مذاکره متمرکز است.

52310

کد N1519286

وبگردی