آفتاب

پویش جمع آوری ظروف یک بار مصرف در عزاداری ها در اراک کلیدخورد

پویش جمع آوری ظروف یک بار مصرف در عزاداری ها در اراک کلیدخورد

اراک - ایرنا - به همت جمعی از جوانان اراکی، پویش جمع آوری ظروف یک بار مصرف در عزاداری ها را با عنوان نذر فرهنگی عاشورایی در این کلانشهر کلید خورد.

مجری این طرح فرهنگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نذر فرهنگی عاشورایی، اقدامی نمادین و خودجوش است که با هدف فرهنگ سازی و مشارکت جویی اقشار مختلف مردم در پاکیزگی محیط زیست و نظم و نظافت شهری انجام می شود.
میلاد تقوایی افزود: در ایام سوگواری سالار شهیدان، در حاشیه دسته های عزاداری و همچنین در جریان توزیع نذورات در منازل، مساجد، حسینه ها و ایستگاه های شهری، چهره نازیبایی از پراکندگی ظروف یک بار مصرف به چشم می خورد که مشارکت جویان طرح نذر فرهنگی عاشورایی اقدام به پاکسازی معابر و فضای شهری و جمع آوری این پسماندها می کنند.
وی توضیح داد: توجه دادن مردم به مسایل زیست محیطی و اهمیت بهداشت محیط و هدایت پسماندهای سرگردان برای بازیافت و حصول درآمد از آن ها در امور خیر و برنامه های مدیریت شهری از موضوعاتی است که در این نذر فرهنگی دنبال می شود.
مجری طرح نذر فرهنگی عاشورایی اظهار کرد: این اقدام از سال گذشته با تشکیل گروه و فراخوان در شبکه های مجازی و جذب 500 عضو و تیم اجرایی 50 نفره شکل گرفت و امسال شمار اعضای تیم های مشارکت جو به 100 نفر رسیده و از سنین 12 تا 60 سال در این نذر فرهنگی همراهی دارند.
تقوایی خاطرنشان کرد: در جمع مشارکت جویان نذر فرهنگی عاشورایی از اقشار مختلف مردم شامل دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و دوستدار محیط زیست ، روحانیان، کارمندان و پرستاران عضویت دارند.
وی عنوان کرد: در قالب این نذر فرهنگی ،بنرهایی با پیام های زیست محیطی در کنار ایستگاه های صلواتی شهر اراک نصب شده است و از مداحان و مسئولان هیات های مذهبی اراک درخواست شده که در آیین های سوگواری بر اساس احادیث دینی و تاکیدی که رهبر معظم انقلاب بر حفظ محیط زیست دارند مردم را برای همراهی بیشتر در مسایل زیست محیطی و مشارکت در پاکسازی محیطی به ویژه در ایام عزاداری حسینی دعوت کنند.
تقوایی اظهار کرد: سال گذشته 200 کیسه ظروف یک بار مصرف نذورات که به صورت پراکنده در معابر شهری اراک رها شده بود توسط این گروه جمع آوری شد و برای مصارف بازیافت در اختیار پاکبانان شهرداری قرار گرفت.
وی گفت: گروه نذر فرهنگی علاوه بر جمع آوری ظروف یک بار مصرف عزاداری ها، برنامه پویش جمع آوری قطعات الکترونیکی و رایانه ای بی مصرف مردم و ادارات دولتی را نیز آغاز کرده که به همت گروه مهندسی قرار است با قطعه بندی مجدد، دستگاه رایانه برای خانواده های کم درآمد حاشیه شهرها احیا شود.
3070/ 6075* خبرنگار:مژگان حیدری** انتشار دهنده : زهرا هجینی نژاد
کد N1519176

وبگردی