آفتاب

هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط ایران و سریلانکا وجود ندارد

هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط ایران و سریلانکا وجود ندارد

رییس جمهور با تاکید بر گسترش روابط ایران با سریلانکا، اظهارداشت که شرکتهای ایرانی برای مشارکت و اجرای طرحهای توسعه‌ای سریلانکا آماده‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه و در دیدار با رییس جمهور سریلانکا که در حاشیه اجلاس سران مجمع گفت‌و‌گوی ‏همکاری‌های آسیا در بانکوک انجام شد، گفت: ایران و سریلانکا همواره روابط خوبی داشته‌اند و هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

رییس جمهور با اشاره به اشتراک نظر ایران و سریلانکا در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین المللی گفت: دو کشور همواره در مجامع بین المللی در کنار هم بوده و از مواضع یکدیگر پشتیبانی کرده‌اند.

روحانی افزود: پس از برجام و لغو تحریم‌ها، فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی فراهم آمده است.

 رییس جمهور در ادامه خشونت و افراطی‌گری را معضلی در منطقه برشمرد و گفت: خشونت و افراطی‌گری عامل اصلی درگیری‌ها و تنش‌ها در بسیاری از جوامع است و باید همه گروه‌ها، اقوام، طوایف و پیروان مذاهب را برای تحمل و مدارا و گفت‌و‌گوی محترمانه با یکدیگر تشویق کنیم.

 «مایتریپالا سیریسنا» رییس جمهوری سریلانکا نیز در این دیدار با تاکید بر عزم راسخ کشورش برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها، گفت: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: روابط دو کشور برپایه مودت و دوستی بنا شده و ایران نقش عمده‌ای در طرح‌های توسعه سریلانکا داشته است.

رییس جمهور سریلانکا همچنین با قدردانی از نقش ایران در برقراری صلح و ثبات در سریلانکا گفت: ایران ثابت کرده که درک بسیار خوبی از مشکلات و معضلات منطقه و سریلانکا دارد.

 «مایتریپالا سیریسنا» با ابراز خرسندی از سفرش به تهران در آینده‌ای نزدیک، گفت: ما مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران در همه عرصه‌ها بویژه در حوزه‌های انرژی و کشاورزی هستیم.

کد N1519174

وبگردی