آفتاب
رئیس‌جمهوری:

امام حسین(ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد

امام حسین(ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفای ایشان، یکشنبه‌شب با حضور «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری، در بانکوک، پایتخت تایلند، برگزار شد.

ایسنا: مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفای ایشان، یکشنبه‌شب با حضور «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری، در بانکوک، پایتخت تایلند، برگزار شد. ‌
رئیس‌جمهوری که به شرق آسیا سفر کرده است، در این مراسم که علاوه بر هیأت ایرانی، جمعی از ایرانیان، علما و شیعیان مقیم تایلند نیز حضور داشتند، با اشاره به شب هشتم ماه محرم و اینکه امشب در عمده کشورهای جهان خیمه‌ای به نام امام حسین(ع) برپا می‌شود، گفت: «امام حسین(ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است». روحانی با طرح این پرسش که «چرا امام حسین(ع) و عاشورا جاودانه‌اند و همه قلوب در برابر امام حسین(ع) خاضع هستند؟»، گفت: «امام حسین(ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد.
هدف او ارزش‌های جهانی بود و به همه بشریت تعلق دارد. امام حسین(ع) کشته راه آزادی است، او برای آزادی انسان‌ها جان خود را داد و شهید راه حق، عدل، دادگستری و اصلاح جامعه بود». او با بیان اینکه «امام حسین(ع) برای ازبین‌بردن فساد و اصلاح جامعه و برافراشته‌شدن پرچم هدایت انسان‌ها قیام کرد»، افزود: «اگر ما مسیر هدایت و نجات می‌خواهیم، امام حسین(ع) چراغ است و راه را به ما نشان می‌دهد. اگر در توفان‌ها قرار گرفتیم، امام حسین(ع) کشتی نجات همه انسان‌ها و حق‌طلبان عالم و همه آنهایی است که در برابر ظلم سر فرود نمی‌آورند و ذلت را انتخاب نمی‌کنند».
کد N1518999

وبگردی