آفتاب
با ایجاد ترافیک سنگین و نارضایتی شهروندان ورامینی؛

توقف تخریب پل کارخانه قند/اما و اگرها درباره یک پروژه آغاز شد

توقف تخریب پل کارخانه قند/اما و اگرها درباره یک پروژه آغاز شد

ورامین-تنها یک روز پس از آغاز عملیات تخریب پل کارخانه قند ورامین به منظور احداث زیرگذر ۱۵ خرداد در قالب پروژه قطار حومه تهران-گرمسار، خبرها از توقف این پروژه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تنها یک روز پس از آغاز عملیات تخریب پل کارخانه قند ورامین به منظور احداث زیرگذر ۱۵ خرداد در قالب پروژه قطار حومه ای تهران-گرمسار، خبرها از توقف این پروژه حکایت دارد.

از روز گذشته که عملیات تخریب پل کارخانه قند با محوریت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، ترافیک سنگینی در کارخانه قند و روعنکشی ورامین، نارضایتی شهروندان را ایجاد کرد.

خبرگزاری مهر صبح امروز در گزارشی نوشت که در روز نخست اجرای طرح زیرگذر و با شروع عملیات تخریب پل، ترافیک سنگینی در مسیرهای منتهی به اجرای پروژه ایجاد شد که بخشی از ان به دلیل عدم آگاهی شهروندان از راه های دسترسی بود.

پیش از ظهر یکشنبه اعضای شورای اسلامی شهر ورامین با توجه به اهمیت موضوع تخریب پل کارخانه قند و ترافیک ایجاد شده شهری، جلسه ای را با حضور شهردار ورامین برگزار کردند.

در این نشست مقرر شد تا زمان ایجاد راه های دسترسی و آگاهی کامل شهروندان از این مسیرها، عملیات تخریب پل کارخانه قند متوقف شود.

شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در این نشست متذکر شدند که همانطور که در جریان احداث پل امام رضا(ع) از منافع شهروندان دفاع کردند، در پروژه احداث زیرگذر ۱۵ خرداد نیز اجازه نمی دهند تا حق مردم تضییع شود.

نباید موجبات نارضایتی شهروندان ورامینی را فراهم آورد

سید رضا احمدی رییس شورای اسلامی شهر ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که جلسه شورای اسلامی با موضوع بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث زیرگذر ۱۵ خرداد برگزار شد، اظهار داشت: پس از بررسی های موجود، تصمیم گیری شد تا زمان تعیین تکلیف مسیرهای ورودی و آگاهی کامل شهروندان از این مسیرها، عملیات تخریب پل ۱۵ خرداد متوقف شود.

وی با اشاره به این نکته که مقرر شده تا منافع شهروندان ورامینی در جریان احداث زیرگذر ۱۵ خرداد حفظ شود، افزود: اجرای درست و فنی زیرگذر ۱۵ خرداد و تأمین راه های دسترسی مناسب برای تردد شهروندان از جمله موضوعاتی بوده که همواره در جلسات متعدد میان مسئولان شهری و مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است.

احمدی ادامه داد: تخریب بخشی از پل کارخانه قند از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران زودهنگام انجام شد و این امر موجب ایجاد ترافیک سنگین برای مردم شده و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: ادامه عملیات تخریب پل کارخانه قند و اجرای زیرگذر ۱۵ خرداد در ورامین منوط به ایجاد راه های دسترسی و آگاهی کامل شهروندان از این مسیرها بوده و نباید مردم ورامین از این بابت متضرر شوند.

از تخریب پل کارخانه قند تا راه اندازی کامل راه های دسترسی جلوگیری به عمل می آید

علی حیدریان شهردار ورامین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: احداث زیرگذر ۱۵ خرداد باید بر اساس توافقاتی که با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شده، انجام شود.

وی افزود: برای اجرای پروژه زیرگذر ۱۵ خرداد مشکلی وجود ندارد و شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آمادگی دارند اما ابتدا باید مشکلات مربوط به راه های دسترسی برطرف شده و شهروندان با آگاهی های کافی از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

حیدریان ادامه داد: بدون تردید با برطرف شدن مشکلات موجود در مسیرهای دسترسی و جایگزین شهروندان، عملیات تخریب پل کارخانه قند و احداث زیرگذر ۱۵ خرداد اجرایی خواهد شد.

شهردار ورامین تأکید کرد: از تخریب پل کارخانه قند تا راه اندازی کامل راه های دسترسی جلوگیری به عمل می آید و رعایت منافع و حقوق شهروندان مهم ترین اولویت برای مدیریت شهری ورامین است.

حال این سوال برای شهروندان ورامینی پیش می آید که چرا با وجود عدم آماده بودن زیرساخت های لازم، مسئولان شهری در مراسم آغاز فعالیت عمرانی احداث زیرگذر ۱۵ خرداد حاضر شده و اجازه فعالیت پیمانکار را صادر کردند.

کد N1518703

وبگردی