آفتاب
دبیرخانه عتف بصورت بین المللی برگزار می کند،

دومین مسابقه'پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها'

دومین مسابقه'پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها'

تهران– ایرنا- دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری دومین دوره مسابقه «پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها» را در گستره بین المللی برگزار می کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، هدف از برگزاری این مسابقه شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فنّاوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کارتونیست است.
همچنین موضوع محوری دومین دوره مسابقه «پژوهش، فنّاوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها» که در دو رشته عکاسی و کارتون برگزار می شود، چالش ها و فرصت های موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری می باشد.
کارتون در حقیقت به آثاری گفته می شود که دارای سوژه و ایده هستند و موضوعی را منتقل و در دل خود حرف هایی برای گفتن دارد، کارتون حتی ممکن است پرتره یک فرد باشد.
فناوری و نوآوری مسئولانه، تجهیزات پژوهشی دانشگاه‏ها و پژوهشگاه‏ها، تعاملات بین المللی علمی دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی، ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با کار و صنعت، پژوهش های غیرکاربردی، سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی، بهره‏ وری در پژوهش، پژوهشگران و بازار کار، مهاجرت دانش آموختگان و پژوهشگران، جایگاه پژوهش در بین مردم، فناوری و نوآوری در زندگی مردم، فناوری و نوآوری در مظاهر اجتماعی، شهری و روستایی، فناوری و آَسیب‏های اجتماعی، فناوری و بومی‏سازی، فناوری های نرم و نقش فناوری در تولید ثروت ملی از مضامین کلی مدنظر این دوره از مسابقه است.
براساس این گزارش، متقاضیان می توانند صرفا در یک رشته از رشته های عکاسی یا کارتون شرکت کنند و هر شرکت کننده می تواند حداکثر پنج اثر برای شرکت در این مسابقه ارسال کند.
از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر 100 عکس و 100 کارتون برای نمایش و چاپ در کتاب انتخاب می شود و در هر رشته پنج نفر برتر معرفی و به هر یک علاوه بر لوح افتخار و کتاب نمایشگاه، جوایزی اعطا خواهد شد.
همچنین به تمامی هنرمندانی که آثارشان برای مسابقه برگزیده می‏شود، گواهی شرکت اعطا می‏شود، آخرین مهلت ارسال آثار 30 آبان 1395 و زمان برگزاری نمایشگاه 23 آذر 1395 خواهد بود
علمی **1836 **2017
دریافت کننده : یوسف درویشی*انتشاردهنده:زهره محتشمی پور
کد N1518550

وبگردی