آفتاب

چین "حمله قطع سر" علیه کیم جونگ اون را بررسی می‌کند

چین "حمله قطع سر" علیه کیم جونگ اون را بررسی می‌کند

ایسنا نوشت: یکی از اساتید برجسته چینی در یک نشست امنیتی در واشنگتن اعلام کرد، پس از آنکه دولت پیونگ یانگ ظرف کمتر از یک ماه دو آزمایش اتمی انجام داد، پکن در حال حاضر حملات " قطع سر" را علیه این دیکتاتوری در کره شمالی مدنظر گرفته است.

 به نوشته روزنامه کره تایمر، پرفسور ژی سان در جریان این نشست امنیتی گفت: رهبران چین در حال مذاکره بر سر بهترین راه برای دست و پنجه نرم کردن با دولت نامتعادل و لجام گسیخته کره شمالی هستند که اقدامات خود را برای ساخت یک موشک اتمی بالستیک بین قاره‌ای که بتواند آمریکا را هدف گیرد، افزایش داده است.

وی افزود: برخی متخصصان و سیاست‌گذاران چین صحبت درباره حمایت از حملات "جراحی" و  "قطع سر" توسط آمریکا و کره جنوبی را به عنوان یک گزینه مطرح آغازه کرده‌اند.

حملات جراحی یا نظامی حملاتی هستند که برای نابودی هدف نظامی مشروع انجام می‌شوند و تنها هدف موردنظر را نابود می‌کند نه ساختارها، خودروها، ساختمان‌ها یا دیگر تاسیسات اطراف آن را. حملات "قطع سر" نیز به حملاتی گفته می‌شود که با هدف نابودی مکانیسم‌های فرماندهی و کنترل دشمن صورت می‌گیرد با این امید که این حمله توانایی دشمن را برای اقدام تلافی‌جویانه اتمی نابود کند.

پرفسور ژی سان گفت: گزینه‌های پیشنهادی تندتر و افراطی‌تر بدان معناست که چین باید رهبر کره شمالی را تغییر دهد، به سراسر مرز نیرو اعزام کند، نیروهای خود را در کره شمالی مستقر سازد، کره شمالی را به دست کشیدن از برنامه اتمی وا دارد و اصلاحات را آغاز کند.

این بیانیه‌ها مبنی بر اینکه چین حکومت در کره شمالی را مدنظر قرار داده، بسیار بی‌سابقه است چراکه پکن تنها متحد اصلی و دیرینه پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

کره شمالی پس از نشان دادن توانایی خود در انجام روند کوچک سازی کلاهک‌های اتمی که بر روی موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای سوار می‌شود به یکی از نگرانی‌های جدی جامعه بین‌الملل تبدیل شده است. به علاوه کره شمالی در سال 2016 میلادی با جدیت بیشتری آزمایش موشک اتمی بالستیک را دنبال کرده و نشان داده که قابلیت حمله احتمالی به سواحل غربی آمریکا را دارد.

52310

کد N1518536

وبگردی