آفتاب

هنرمند کردستانی نامزد دریافت 'قورباغه طلایی' لهستان شد

هنرمند کردستانی نامزد دریافت 'قورباغه طلایی' لهستان شد

سنندج- ایرنا- حشمت نارنجی هنرمند کردستانی و تصویربردار فیلم های مستند نامزد دریافت 'قورباغه طلایی' کشور لهستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی انجمن سینما جوان سنندج ، این هنرمند برای فیلمبرداری فیلم مستند '74' ساخته ستار چمنی گل در بخش مسابقه فیلم های مستند کوتاه، نامزد دریافت جایزه 'قورباغه طلایی' بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 'پلاس کمرایمیج' لهستان شد.
این جشنواره که معیار آن برای انتخاب بهترین فیلم، نوع فیلمبرداری و تصویربرداری آن بوده ، هر ساله به فیلم برداران و تصویربرداران سه فیلم سینمایی و سه فیلم مستند منتخب به ترتیب قورباغه طلایی، نقره ای و برنزی اعطا می کند.
در این دوره از جشنواره حشمت نارنجی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران برای فیلم مستند '74' که پیشتر جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه را از جشنواره فیلم های ایرانی 'زوریخ' در کشور سوئیس از آن خود کرده بود حضور دارد.
در سال 2011 محمود کلاری به خاطر فیلمبرداری فیلم سینمایی 'جدایی نادر از سیمین' ساخته 'اصغر فرهادی' توانست جایزه 'قورباغه نقره ای' و 'تورج اصلانی' در سال 2012 برای فیلمبرداری فیلم سینمایی 'فصل کرگدن' ساخته 'بهمن قبادی' جایزه 'قورباغه برنزی' این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی 'پلاس کمرایمیج' کشور لهستان 22 تا 29 آبان امسال (12 الی 19 نوامبر 2016) در شهر بیدگوشچ'Bydgoszcz' کشور لهستان برگزار می شود.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1518503

وبگردی