آفتاب

مدرسه ای با یک دانش آموز در تنکابن

مدرسه ای با یک دانش آموز در تنکابن

نوشهر – ایرنا – تعلیم و تربیت در مدرسه روستای کوهستانی و برفگیر ' سلج انبار ' شهرستان تنکابن در غرب مازندران با وجود داشتن حتی یک دانش آموز و یک معلم تعطیل نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این روستای 10 خانواری با جمعیت 31 نفری در مرز بین الموت استان قزوین و شهرستان تنکابن در منطقه کوهستانی و سخت گذر واقع است .
مدیر آموزش و پرورش تنکابن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این مدرسه به عنوان دورترین مدرسه شهرستان در روستای سلج انبار قرار دارد که برای تنها دانش آموز آن تجهیزات آموزشی فراهم شده است.
علیرضا سعدی افزود : پس از شناسایی این دانش آموز که تا سن 11 سالگی سواد خواندن و نوشتن نداشت ، بلافاصله اقدام به تهیه امکانات ، ارسال کتاب و معلم به این روستا کردیم و هم اکنون روند تعلیم و تربیت آن به خوبی پیش می رود.
روستای سلج انبار در ارتفاعات دهستان سه هزار و در فاصله 50 کیلومتری مرکز شهرستان تنکابن واقع است .
وزیر آموزش و پرورش پیش از این گفته بود، در کشور 110 مدرسه وجود دارد که با یک دانش آموز و یک معلم ، تعلیم و تربیت در آن رواج دارد.
مدیر آموزش و پرورش تنکابن با بیان اینکه 24 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان مشغول تحصیل هستند ، اظهار داشت : در مدارس روستاهای دور افتاده دیگر همچون ' یوج ' و ' مران ' نیز هرکدام سه دانش آموز به تحصیل اشتغال دارند.
** جمع آوری پنج هزار میز و نیمکت خراب
سعدی پور همچنین به جمع آوری پنج هزار میز و نیمکت خراب از مدارس شهرستان اشاره کرد و بیان داشت : از این تعداد یکهزار میز و نیمکت تعمیر و به مدارس انتقال داده شد و بقیه نیز در صورت صدور مجوز به فروش خواهد رسید.
وی افزود : رنگ آمیزی 30 مدرسه با هزینه ای بالغ بر 150 میلیون ریال و تجهیز نمازخانه های مدارس به فرش سجاده ای به مساحت هزار متر مربع از جمله اقدامات در سال تحصیلی جدید است .
مدیر آموزش و پرورش تنکابن آموزش خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد : تاکنون به یکهزار و 900 نفر از والدین پایه اول آموزش های لازم در این زمینه ارائه و آسیب های اجتماعی با مصادیق برای آنها تبیین شده است .
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران دارای یکهزار و 600 فرهنگی شاغل و سه هزار پیشکسوت است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
کد N1518466

وبگردی