آفتاب

1008 تن ماهی یال اسبی از دیر بوشهر به خارج از کشور صادرشد

1008 تن ماهی یال اسبی از دیر بوشهر به خارج از کشور صادرشد

بوشهر - ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی دیر استان بوشهرگفت: در شش ماه نخست سال جاری یکهزار و هشت تن ماهی یال اسبی از این بندر به خارج از کشور صادر شده است.

اسماعیل محمودی روز یکشنبه در حاشیه بارگیری سومین محموله ماهی یال اسبی صادراتی از بندر دیر در گفت وگو با ایرنا افزود: ماهی یال اسبی در کشور مصرف خوراکی ندارد و به کشورهای ویتنام و سریلانکا صادر می شود.
وی اظهارداشت: اداره دامپزشکی شهرستان دیر با انجام اقدامات و نظارت های بهداشتی درقالب بازدید، نمونه برداری و آزمایش و در نظر داشتن شرایط سلامت با مجوز قرنطینه ای و بهداشتی اجازه صادرات این نوع کالا را اعطا کرده است.
فرماندار دیر گفت: صنعت شیلات و آبزیان از قدیمی ترین راههای درآمد مردم ساحل نشین جنوب است که در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
حمزه اعتماد افزود: باتوجه به اینکه بخش زیادی از مسئولیت های شیلات درسال های گذشته به مردم واگذار شده، زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از پیش از سایر صنایع فراهم است و این شهرستان با داشتن 95 کیلومتر مرز آبی در تولید و صادرات آبزیان جایگاه خاصی دارد.
وی اضافه کرد: از مهمترین زیرساخت های شیلات در این شهرستان 180 هکتار استخرهای پرورشی میگو است.
فرماندار دیر با تاکید بر استفاده از ظرفیت های شیلاتی بویژه تولید میگو و پرورش ماهی در قفس اظهارکرد: فعالیت های خوبی از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته دراین شهرستان آغاز شده است که می تواند زمینه ارزآوری و اشتغال جوانان را فراهم کند.
وی گفت: در شرایطی که بسیاری از مناطق در آرزوی داشتن یک دریاچه هستند، باید برای بهره برداری از این همه نعمت در زمینه معیشت مردم و توسعه شیلاتی در این شهرستان ساحلی گام های بیشتر و مهم تر برداشته شود.
در این آیین سومین محموله ماهی یال اسبی به میزان 275تن از این شهرستان به مقصد خارج کشور بارگیری و صادر شد.
در دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور 35 لنج صیادی، 11 کشتی و 300 قایق صیادی به امر صید و صیادی مشغول هستند.
دیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6045/7207 **خبرنگار : عباس بحرانی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1518447

وبگردی