آفتاب
وزیر کشور:

نتوانستیم سازوکار حل آسیب با تکیه بر ظرفیت مردم را فراهم کنیم

نتوانستیم سازوکار حل آسیب با تکیه بر ظرفیت مردم را فراهم کنیم

وزیر کشور گفت: معتقد به حل آسیب ها با تکیه بر ظرفیت های مردمی داریم اما در عمل نتوانستیم سازو کارهای آن را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با خیرین امنیت و پاسداشت از برترین های مکنا در سال ۹۴ با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: موضوع کربلا موضوعی چندبعدی است که سرشار از شور و شعور و شوق است و نمادی از ایثار و مردانگی و از خودگذشتگی است. عاشورا فرازمانی است و ما باید از عاشورا درس بگیریم تا رسالت و وظیفه ای که این حادثه بر عهده پیروان نبوت گذاشته به سرانجام برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر از منظر تاریخی به عاشورا نگاه کنیم درس های زیادی از این جریان می گیریم که امتداد آن انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت است.

رحمانی فضلی گفت: درس عاشورا درسی است که پایداری در همه عرصه ها را به ما آموزش می دهد رسالتی که بر دوش امام بود را باید به سرمنزل مقصود برسانیم. امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و جور را هنوز داریم از این رو هر سال در این ایام باید ارزش هایی که به ما به یادگار رسیده است را در طول مسیر استفاده کنیم. سرلوحه این درس آموزی، تبعیت از ولی فقیه است. اوست که اکنون پرچمدار ولایت است. میزان اوست. فصل اوست. به این میزان باید ایمان داشته باشیم. ما با کسی بیعت کرده ایم که او باید ما را در این مسیر پیش ببرد او میزان صحت عمل ماست و ما باید اگر می خواهیم آن راه را ادامه بدهیم به ولی فقیه مان بر سر تهعد ماندن را نشان بدهیم.

وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی در مجموعه ای کار می کند که تحت امر ولی فقیه است. همین باعث می شود با انگیزه بیشتری به کارهایمان برسیم. هر حرفی که به زبان می آورند یقینا در جهت خیر و صلاح مملکت است و ما مکلف هستیم کلام او را در صحنه عمل به صورت عینی محقق سازیم.

وی با اشاره به موضوع امنیت گفت: در حال حاضر یک چهره دیگر از امنیت را می بینیم کلام اخیر مقام معظم رهبری گویاترین تعریفی است که از امنیت وجود دارد و ما موظف هستیم همان تعریف را عملی کنیم.

رحمانی فضلی گفت: امنیت باید پایدار باشد این امنیت دو ویژگی مهم دارد. اول ایمان و اعتقاد قلبی و دیگری توجه به مردم که ولی نعمت های ما هستند و ما نسبت به آنها وظیفه داریم. مردمی که در هر مقطعی از زمان و هر شرایطی انقلاب را یاری کردند و با این دوبال امنیت پایدار باید مسیر را موثرتر طی کنیم همیشه در مسیر انقلاب هرجا مردم پای کار بودند موفق بودیم هر جا به مردم ایمان داشتیم موفق بودیم مگر غیر از این است که عامل اصلی انقلاب ما مردم بودند و امام ما به مردم ایمان و اعتقاد داشت و مردم را سرمایه اصلی می دانست.

وزیر کشور عنوان کر: بدون حمایت های مردم نمی توانستیم جنگ را ساماندهی کنیم. تمام دنیا در برابر مردم ایران صف آرایی کردند و ایمان به مردم به ما کمک کرد تا هم در جنگ و هم به حوادث بعد از جنگ فائق بیاییم.

در بحث اقتصاد به دلایل ساختارهای غلط و وابستگی های بزرگ در اقتصاد وضعیت مناسب نداریم

رحمانی فضلی گفت: در بحث اقتصاد به دلایل ساختارهای غلط و وابستگی های بزرگ در اقتصاد وضعیت مناسب نداریم که مقام رهبری چاره کار را در همراهی مردم می بینند و اقتصاد مقاومتی را بیان می کنند. عنصر اول اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است. همه تئوری های اقتصادی را به توانمندی های مردم معطوف کنیم و این راهی است که تبیین شده و باید این راه را برویم. در ظرف ۳۷ سال این کار را انجام داده ایم.

این مسئول اظهار کرد: اقتصاد واقعی تکیه بر ظرفیت های مردم است و اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که باید اجرایی شود.

اعتقاد به حل آسیب ها با تکیه بر ظرفیت های مردمی داریم

به گفته وی، موضوع بعدی مورد توجه رهبری بحث آسیب های اجتماعی است. در سه جلسه ۳ ساعته با حضور سران قوا تحلیل جامعی از آسیب های اجتماعی ارائه شد و نسخه ای که ارائه داده اند، حل آسیب ها با تکیه بر ظرفیت های مردمی است. ما اعتقاد قلبی و دینی به این مسئله داریم اما در عمل نتوانستیم سازو کارهای آن را فراهم کنیم. حل آسیب های اجتماعی باید مردمی شود باید مردم پیشگیری کنند. اگر نتوانیم پیشگیری را بر درمان ارجحیت دهیم موفق نیستیم.

رحمانی فضلی گفت: در بحث مواد مخدر سالانه چندین هزار نفر درمان می شوند اما در خوش‌بینانه ترین وضعیت ۸۵ درصد دوباره به چرخه اعتیاد برمی کردند اما بهترین راه مبارزه، پیشگیری است.

وی افزود: موضوع جدیدی که رهبری بر عهده شما گذاشته امنیت پایدار است که یک بال آن ایمان است و بال دیگر تکیه بر توان مردمی است مردم باید به کمک نیروی انتظامی بیایند. ایشان فرمودند سازوکاری فراهم کنید که مردم به ناجا کمک کنند. به مردم راهکار بدهید که چگونه با شما همکاری کنند. در اینجا کلید این است که باید اعتقاد به مردم داشته باشیم و مشارکت را عینی و واقعی ببینیم و در خدمت مردم باشیم.

امنیت در ایران امنیت پایدار است

وزیر کشور عنوان کرد: در تمام مناطق مرزی ما به ویژه در غرب و شرق همه معاندین و مخالفین در اطراف مرزها هم پول و هم سرمایه و سیاستشان و هم تجربه شان را به کار گرفته اند تا در داخل کشورمان ناامنی ایجاد کنند اما به لطف خداوند نتوانسته اند کاری انجام بدهند در صحنه عمل مردم در کنار ناجا و سپاه هستند و اطلاعات مردمی است که ما را در داخل کشور کمک می کند. امنیت در ایران امنیت پایدار است هم عنصر لطف خدا و هم عنصر هدایت رهبری در آن وجود دارد.

کد N1518357

وبگردی