آفتاب
کارگردان نمایش «پشت شیشه‌ها»:

عروسک‌هایی که زنده می‌شوند/ روایت زندگی ماشینی آدم‌ها

عروسک‌هایی که زنده می‌شوند/ روایت زندگی ماشینی آدم‌ها

فرهاد طوفان با بیان اینکه عروسک های نمایش «پشت شیشه‌ها» به یکباره به حرکت در می آیند و از بازی های تکراری خود خسته می شوند از شباهت این امر به زندگی ماشینی این روزهای آدم ها گفت.

 فرهاد طوفان کارگردان عرصه تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نمایش «پشت شیشه ها» گفت: زمان این نمایش ۳۵ دقیقه ای می توانست بیشتر از این باشد اما با توجه به اینکه ما نمی‌خواستیم با بسط دادن دچار لطمه شود این کار را نکردیم.

وی افزود: نمایشنامه این اثر نوشته محمد چرمشیر و روایتگر زندگی ۲ عروسکی است که یکی از آنها از نسل قدیم و یکی از نسل جدید در ویترین یک مغازه هستند و با رفتن صاحب مغازه به خانه اش آنها به یکباره به حرکت در می آیند و بازی می کنند اما در نهایت متوجه می شوند که چقدر بازی های آنها تکراری شده است. این موضوع درست روایتگر زندگی این روزهای برخی از انسان ها است که در زندان فکر و اندیشه خود محبوس شده اند و با یک نگاه ماشینی و طبق عادت روزمره به زندگی می پردازند.

طوفان عنوان کرد: در این نمایش هیچ عروسکی وجود ندارد بلکه بازیگران ما نقش عروسک را بازی می کنند و در نهایت با آمدن صاحب مغازه به همان ویترین باز می گردند. البته باید بگویم که این نمایش پیش از این بالغ بر ۱۰۰ بار به صحنه رفته بود اما ما با تغییراتی که در دکور و کارگردانی «پشت شیشه ها» داشتیم سعی کردیم با نمایش های پیشین متفاوت باشد.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: من هم در این نمایش یک نقش کوچک دارم و همه بازیگران این اثر سعی در ارایه یک کار خوب دارند بنابراین فکر می کنم «پشت شیشه ها» بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

نمایش «پشت شیشه ها» اجرای خود را روز یکشنبه ۲۵ مهرماه در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر «سه نقطه» به نشانی بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ آغاز می کند.

 سایه عباسپور، اسما فرزین از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کد N1518210

وبگردی