آفتاب

معاون استاندار ایلام: زائران عتبات عالیات بدون روادید به مرز مهران مراجعه نکنند

معاون استاندار ایلام: زائران عتبات عالیات بدون روادید به مرز مهران مراجعه نکنند

ایلا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی خواست بدون روادید (ویزای معتبر عراق) به مرز مهران مراجعه نکنند چون به نها اجازه خروج داده نمی شود.

حسین کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس هماهنگی های انجام شده و همچنین تاکید مسئولان عراقی، سفر زائران بدون گذرنامه و ویزای معتبر به عراق از مرزهای کشورمان برای شرکت در آیین اربعین حسینی ممنوع است.
وی افزود: زائران می بایست پس از ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای دریافت ویزای عراق از طریق کنسولگری های این کشور در شهرهای تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه اقدام کنند.
کلانتری تاکید کرد: از خروج و ورود زائران بدون مدارک قانونی (گذرنامه و ویزا) در پایانه مرزی مهران جلوگیری می شود ضمن اینکه مسئولان عراقی تاکید کرده اند با افرادی که بدون این مدارک وارد این کشور شوند براساس قانون برخورد می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام داشتن ویزا برای زیارت اربعین حسینی را ضروری دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته با وزارت کشور و موافقت دولت عراق، در 16 نقطه از کشور قرار است بزودی برای زائران ایرانی روادید سفر به عراق صادر شود.
کلانتری بحث اربعین امسال را متفاوت تر از سال های گذشته دانست و اضافه کرد: با توجه به لغو سفر حج، گرایش به زیارت عتبات عالیات نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد داشت.
وی از بر طرف شدن موانع و مشکلات اربعین سال گذشته در زمینه خدمات رسانی مطلوب به زائران در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته و اتخاذ تدابیر مدیریت ارشد استان و حمایت های وزیر کشور و مسئولان ذیربط مشکل خاصی در مرز مهران نداریم.
وی با اشاره به اجرای طرح های حوزه راه در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران افزود: در مقایسه با سال قبل اقدام های خوب و مناسبی در حوزه راه در این استان انجام شده و یا در دست اجرا است.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: مهمترین مشکل در حوزه راه، آسفالت کنار گذر شرقی مهران بود که با انجام آن و زیر بار ترافیک رفتن این مسیر، علاوه بر کاهش بار ترافیکی شهر مهران، زمینه برای رفت و آمد آسان وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های ویژه انتقال زائران عتبات عالیات نیز فراهم شده است.
کلانتری گفت: در بحث مربوط به پارکینگ اتوبوس های درون و برون شهری و خودروهای شخصی نیز اقدام های خوبی در حوزه شهرستان و مرز مهران انجام شده که احداث این پارکینگ ها می تواند نقش تاثیر گذاری در ساماندهی و مدیریت درست حمل و نقل زائران داشته باشد.
وی از افزایش گیت های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران خبر داد و اظهار کرد: با بالا بردن ضریب ایمنی و حفاظتی گشت ها و افزایش تعداد گیت ها در پایانه مرزی، ورود و خروج زائران به سهولت انجام خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی تردد کنند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: بار سنگین این حرکت عظیم دینی و معنوی بر دوش مردم استان ایلام بویژه شهرستان مرزی مهران است و باید امکانات خود را به بهترین شکل بسیج کنیم و با تلاش مسئولان استانی و کشوری و مشارکت مردم حماسه ماندگار دیگری را رقم بزنیم.
در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام برای شرکت در آیین های ویژه اربعین در عتبات عالیات تردد کردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
کد N1518176

وبگردی