آفتاب
فرمانده مرزبانی ناجا:

توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان اولویت نخست نظام است

توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان اولویت نخست نظام است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان را اولویت نخست نظام و دولت دانست و گفت: بر این اساس، توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر ترکمنستان که مشترکات فرهنگی و روابط دیرینه ای با ایران دارد، در راس برنامه ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی عصر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو طرح عمرانی در نقطه صفر مرزی اینچه برون با بیان اینکه در آینده ای نزدیک با فرمانده مرزبانی ترکمنستان دیدار خواهد کرد، افزود: ایران با کشور ترکمنستان 1300 کیلومتر مرز مشرک خاکی و آبی دارد و مرزهای این منطقه از امن ترین مرزها است.
وی بااشاره به اجرای طرح های زیرساختی ازجمله راه اهن سه کشور قزاقستان - ترکمنستان - ایران و نیز طرح های امروز در منطقه مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس، تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در توسعه مناسبات خارجی و نیز توسعه منطقه و ارتقای معیشت مرزنشینان بسیار موثر است.
فرمانده مرزبانی کشور همچنین از مرزنشینان استان گلستان به عنوان بهترین مرزنشینان نام برد و گفت: همراهی و هماهنگی مرزنشینان این استان با نطام، دولت و مسئولان بسیار خوب و سازنده است.
سردار رضایی گفت: مناطق مرزی از حساسترین نقاط کشورند و خدمات رسانی به مردم این مناطق نیز از اولویت های مسئولان مختلف است.
وی با بیان اینکه مرزبانی نیز برای ایجاد امنیت و آرامش در مناطق مرزی از همه توان و امکانات خود استفاده می کند، ابراز امیدوراری کرد: بهره برداری از طرح های امروز و دیگر اقدامات انجام شده به توسعه و رونق اقتصادی هرچه بیشتر مناطق مرزی گلستان منجر شود.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساختمان پست کنترل و مراقبت ریلی و برجک مکانیزه با اعتبار سه میلیارد و 800 از منابع راه آهن جمهوری اسلامی با حضور فرمانده مرزبانی ناجا در نقطه صفر مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس عصر امروز ( شنبه ) آغاز شد و قرار است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
کد N1517730

وبگردی