آفتاب
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم با طرح خرید خدمات

تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم با طرح خرید خدمات

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح خرید خدمات آموزشی در کشور مبنای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد حمیدی در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش قطب چهار و پنج کشور که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، گلستان، سمنان، مازندران، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزایش پوشش مراکز پیش‌دبستانی از ۳۸ درصد به ۵۸ درصد  و بازگردانده شدن ۷۶ هزار نفر ترک تحصیل به کلاس درس و عرصه تعلیم و تربیت را از مهم‌ترین افتخارات آموزش و پرورش در سه سال گذشته در سطح کشور دانست.

 وی با اشاره به مزیت اجرای طرح خرید خدمات آموزشی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توسعه عدالت آموزشی تاکید ویژه شده ‌و اجرای طرح خرید خدمات آموزشی که بیشترین مطابقت را با تعداد بالای دانش آموختگان و وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور دارد، در تحقق اصول سند بنیادین موثر است.

حمیدی گفت:طرح خرید خدمات آموزشی طرحی نوآورانه و هوشمندانه است که در تنگنای مالی موجود بهترین تطابق با شرایط اجتماعی، فرهنگی و حجم بسیار دانش آموختگان کشور دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این زمینه اطلاع رسانی کامل و جامع انجام نشده است اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی از اصول بنیادین و تاکید شده در سند تحول بنیادین است که اجرای طرح خرید خدمات آموزشی به تحقق آن کمک شایانی داشته است.

وی گفت: توسعه عدالت آموزش عالی در کشور نیز با عملکرد مطلوب و تحقق عدالت آموزشی در وزارت آموزش و پرورش میسر می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجرای مسابقات ورزشی با محوریت مدارس افزود: این مسابقات در راستای توسعه عدالت ورزشی، سلامت و بهداشت برگزار می‌شود و براساس اقدامات انجام شده در حوزه تربیت بدنی شاهد تحقق این مهم هستیم.

حمیدی گفت: برای غلبه بر مشکلاتی که در زمینه نیروی انسانی داشتیم در این دوره طرح بسته های خرید خدمات را اجرایی کردیم که تاثیرات بسیارخوبی را بویژه در مناطق کم برخوردار داشت.

وی با اشاره به اقدامات بسیارخوبی که در آموزش و پرورش طی دولت تدبیر و امید انجام‌شد از اجرای مطلوب طرح هایی نظیر ساماندهی نیروی انسانی و توسعه مشارکت ها نام برد و گفت: برای غلبه بر مشکلاتی که در زمینه نیروی انسانی داشتیم در این دوره طرح بسته های خرید خدمات را اجرایی کردیم که تاثیرات بسیارخوبی را بویژه در مناطق کم برخوردار داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در ادامه ایجاد عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویت های وزارت آموزش و پرورش دانست که در سندتحول بنیادین هم به آن‌ اشاره شده و در همین رابطه افزود: اجرای طرح بسته های حمایتی هم در راستای ایجاد عدالت آموزشی بوده و در این حوزه تاثیرگذاری بسیار خوبی هم داشته است.

حمیدی در ادامه بااشاره به این که در حوزه تربیت بدنی و سلامت هم از ایجاد عدالت آموزشی حمایت کردیم گفت: تمام ۱۳ میلیون دانش آموز کشور را به عنوان جامعه هدف خود مدنظر داریم و برهمین اساس هم طرح های مدرسه محور را پیگیری و دنبال کردیم.

کد N1517704

وبگردی