آفتاب
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

اجرای ۲۷۷ پروژه اجتماعی، فرهنگی طی ۱۰سال اخیر در پایتخت

اجرای ۲۷۷ پروژه اجتماعی، فرهنگی طی ۱۰سال اخیر در پایتخت

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در تشریح اقدامات این سازمان در راستای توسعه اماکن اجتماعی و فرهنگی پایتخت از اجرای ۲۷۷ پروژه منطقه ای و فرامنطقه ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی همواره با به کارگیری روش های مناسب، توسعه پایدار، افزایش غنای مهندسی و فرهنگی فضاهای فرهنگی، مذهبی و ورزشی و رسیدن به سرانه استاندارد فضاهای فرهنگی براساس مستندات طرح جامع را در اولویت کاری خود قرار داده و بر این اساس، طی ۱۰ سال اخیر اقدام به احداث فضاهای فرهنگی بسیاری در مناطق کرده است.

وی اجرای ۲۷۷ پروژه منطقه ای و فرامنطقه ای فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهم ترین دستاوردهای این دوره از مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: بیشترین تعداد پروژه ها در منطقه ۳ انجام شد و این منطقه با ۳۲ پروژه و اختصاص ۱۱.۵۵ درصد از کل پروژه ها در رده اول توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: منطقه ۱۲ نیز با فاصله بسیار اندکی از منطقه ۳ در رده دوم قرار گرفته است. به این معنی که در ۱۰ سال اخیر ۳۱ پروژه جدید در منطقه کلید خورد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

جعفری با یادآوری این نکته که ۱۱.۱۹درصد از کل پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در قلب پایتخت اجرا شده است، تصریح کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری ۱۸ پروژه فرهنگی و مذهبی در مناطق ۴ و ۲۰ اجرا شده است و به دنبال آن سرانه فرهنگی این مناطق افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به اجرای ۵۴ پروژه مطالعاتی منتسب به مناطق پرداخت و گفت: به طور کلی، بیشترین تعداد پروژه ها در سطح منطقه ۳ در راستای تبدیل اراضی عباس آباد به قطب فرهنگی و گردشگری  و منطقه ۱۲ در راستای حفظ بافت تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی انجام شده است.

کد N1517649

وبگردی