آفتاب

امکان جلوگیری از تخلفات رانندگی با روش‌های سنتی وجود ندارد

امکان جلوگیری از تخلفات رانندگی با روش‌های سنتی وجود ندارد

سردار اشتری با بیان اینکه با افتتاح سامانه «سپهتن» قدرت نظارت و کنترل بر ناوگان جاده‌ای افزایش یافته است، گفت: امکان جلوگیری از تخلفات رانندگی با روش‌های سنتی با نیروی انسانی موجود، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، در مراسم گشایش سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای (سپهتن) ، گفت: این سامانه، قدرت نظارت و کنترل پلیس را در عملکرد ناوگان عمومی افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه به طور قطع امکان جلوگیری از تخلفات این حجم از وسایل نقلیه توسط نیروهای انسانی پلیس راهور وجود ندارد، گفت:‌ استفاده از این سامانه‌های هوشمند ظرفیت نظارتی ما را افزایش می‌دهد.

سردار اشتری با بیان اینکه هدف ما ارتقای ایمنی، کاهش تلفات و تصادف جاده‌ای و افزایش بهره‌وری است ، گفت: ‌خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته میزان تلفات جاده‌ای کاهش یافته است. بنا بر این خسارات اجتماعی و اقتصادی هم به دنبال آن کاهش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی پاسگاه‌های پلیس راه گفت: خوشبختانه با توافق وزارت راه و شهرسازی بنا بر این است که تا پایان امسال 50 ساختمان پیش ساخته با تیپ جدید جایگزین پاسگاه‌های فرسوده شود.

وی ادامه داد: هر دستگاهی در افزایش ایمنی جاده‌ها سهم دارند که معتقدم سهم وزارت راه و شهرسازی از آن بیشتر است.

کد N1517450

وبگردی