آفتاب

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: شهرک های صنعتی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: شهرک های صنعتی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند

تبریز - ایرنا - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهرک های صنعتی به عنوان بسترهای سرمایه گذاری صنعتی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

به گزارش ایرنا، سلمان خدادادی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند، موضوع بیکاری جوانان تحصیل کرده و جویای کار است و حل این مسئله به هیچ شکلی جز سرمایه گذاری صنعتی ممکن نیست.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت های دولتی از ایجاد شهرک های صنعتی، گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا در جهت حمایت از تولید و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی هم در بودجه سالیانه و هم در برنامه ششم احکام لازم را برای تخصیص بودجه به شهرک های صنعتی به تصویب برساند.
خدادادی افزود: نخستین شرط جذب سرمایه گذاری خارجی، جلب رضایت سرمایه گذاران داخلی است و لازم است تا دولت در زمینه تکمیل زیرساخت ها و راه های دسترسی شهرک های صنعتی حمایت کامل را انجام دهد.
وی گفت: شهرستان ملکان نیز به عنوان قطب تولید انگور و کشمش این ظرفیت را دارد تا در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی عمل کند و ظرفیت توسعه شهرک صنعتی موجود نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت شهرک های صنعتی استان، اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی به عنوان شرکت دولتی درآمد - هزینه ای و توسعه ای وظیفه خطیری بر عهده دارد.
سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: برای اجرای هر چه بهتر وظایف خدمات رسانی در شهرک های صنعتی، لازم است تا دستگاه های خدمات رسان همراهی لازم را برای انتقال زیرساخت ها به شهرک های صنعتی داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم حمایت لازم از شهرک های صنعتی از سوی نمایندگان مجلس صورت گیرد تا امکان خدمت رسانی هر چه بهتر به واحدهای تولیدی فراهم شود.
نیرومند اسکویی تاکید کرد: یکی از راه های حمایت از توسعه شهرک های صنعتی تخصیص بخشی از سه درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها به هزینه کرد در شهرک های صنعتی می باشد که لازم است مجلس در این زمینه قوانین صریح و روشنی را به تصویب برساند.
در این دیدار که فرماندار شهرستان ملکان نیز حضور داشت، گزارشی از وضعیت شهرک های صنعتی این شهرستان ارایه کرد.
خبرنگار:عیسی عطاپور** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3077/518
کد N1517429

وبگردی