آفتاب

وزیر راه:تنها راه نجات استان تهران از آلودگی هوا توسعه حمل و نقل ریلی است

وزیر راه:تنها راه نجات استان تهران از آلودگی هوا توسعه حمل و نقل ریلی است

تهران – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود روزانه 450 هزار خودرو به محدوده کلان شهر تهران گفت: تنها راه نجات استان تهران از آلودگی هوا توسعه حمل و نقل ریلی است.

عباس آخوندی روزشنبه در حاشیه بهره برداری از پل روگذر امام رضا(ع) ورامین در جمع خبرنگاران گفت: توسعه حمل و نقل ریلی ، یکی از مهمترین برنامه های دولت طی سه سال و نیم گذشته بود که این مهم علاوه بر کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان و وقت مردم ، از مخاطرات ایمنی در جاده ها کاسته و از آلودگی های محیط زیست نیز جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: طبق برآورد صورت گرفته، روزانه 450 هزار خودرو به تهران وارد و خارج می شود و این تردد آثار زیست محیطی بسیار نامطلوبی را بر جای گذاشته و سبب آلودگی شدید هوا می شود.
آخوندی اظهار کرد: با توسعه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری، کلان شهر تهران و شهرستان های اطراف از وضعیت آلودگی هوا نجات پیدا می کنند که این مهم در واقع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به لزوم ورود واگن های جدید به سیستم حمل و نقل ریلی گفت: در حال حاضر قرارداد ساخت واگن جدید با شرکت های مختلف در حال انعقاد است و در روزهای گذشته چندین واگن جدید در مسیر مشهد به بهره برداری رسید.
وزیر راه وشهر سازی گفت:درآینده ای نزدیک مردم به طورمرتب اخبار مربوط به ورود واگن های جدید به ناوگان خطوط ریلی کشور را می شنوند.
وی با اشاره به اجرای پروژه قطار حومه ای گرمسار- تهران گفت: با توجه به این که روزانه 75 هزار نفر تردد از ورامین به سمت تهران وجود دارد، احداث این پروژه می تواند بسیاری از این رفت و آمدها را بر روی ریل منتقل کند.
آخوندی اظهار کرد: خط سه این مسیر تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و خط چهار آن نیز تا ابتدای سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی گفت: قطار حومه ای تهران- گرمسار در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک ، ایستگاه شهرری به خط یک و شش و در ایستگاه راه آهن به خط سه مترو متصل می شود تا هدف ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری استان تهران محقق شود.
وزیر راه و شهر سازی از آغاز عملیات احداث بزرگترین ایستگاه مسافری در شهرری خبر داد.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشاردهنده: علی شهیدیان
تهرام/7254//1348
کد N1517385

وبگردی