آفتاب

آمادگی اتحادیه عرب برای اعمال فشار علیه ترکیه

آمادگی اتحادیه عرب برای اعمال فشار علیه ترکیه

ایسنا نوشت: وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب حمایت این اتحادیه از عراق در مساله ورود نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق را خواستار شد.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز تعهد داد در راستای پایان دادن به این تجاوزات آنکارا را تحت فشار قرار دهد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با اعلام تماس تلفنی ابراهیم جعفری، وزیر خارجه این کشور با احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب عنوان کرد، جعفری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن شرح تحولات سیاسی و امنیتی اخیر عراق، روند مبارزه با گروه تروریستی داعش و تحولات اخیر در روابط دو کشور عراق و ترکیه طی چند روز گذشته، از این اتحادیه خواست موضع‌گیری در حمایت از عراق داشته و مخالفت خود را با ورود نیروهای دولت ترکیه به خاک عراق را اعلام کند.

جعفری در این گفت‌وگو از موضع‌گیری اتحادیه عرب در اعلام مخالفت با دخالت ترکیه در عراق و حمایتش از عراق برای اولین بار در نشست دسامبر سال گذشته تقدیر کرد.

طی بیانیه وزارت خارجه عراق، جعفری گفت: عراق از جامعه جهانی می‌خواهد در نبرد علیه داعش طبق شروطی که شورای امنیت ارائه کرده و تمامی کشورها به آن پایبند هستند، در کنار عراق باشد و از ترکیه نیز می‌خواهیم به حضورش در عراق پایان داده و به اصول حسن همجواری پایبند باشد.

ابوالغیط نیز در این گفت‌وگو تاکید کرد: اتحادیه عرب دخالت آنکارا در امور داخلی عراق را رد می‌کند. اتحادیه همواره حامی امنیت، ثبات و وحدت عراق بوده و اجازه هیچ گونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق را نمی‌دهد و در راستای پایان دادن به تجاوز نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق تلاش‌های خود را با کشورهای مختلف جهان و نهادهای بین‌المللی جهت اعمال فشار به ترکیه افزایش خواهد داد.

52310

کد N1517173

وبگردی