آفتاب

ترور شخصیت شیعه پاکستان در پنجمین شب محرّم

ترور شخصیت شیعه پاکستان در پنجمین شب محرّم

ایرنا نوشت: یک شخصیت برجسته شیعه پاکستان شب گذشته و همزمان با پنجمین شب از ایام محرّم، بدست گروهی از مهاجمان مسلح ناشناس در شهر کراچی در جنوب این کشور کشته و فرزند وی هم در این حمله مجروح شد.

'سید منصور زیدی' که از اعضای هیئت مدیره حسینیه شیعیان در کراچی و مسئول ارشد یک مرکز آموزشی این شهر است، در پی حمله تروریستی افراد ناشناس کشته شد.
در این حمله فرزند این شخصیت شیعیان پاکستان نیز به شدت زخمی شد و مسئولان بیمارستان شهر کراچی، وضعیت وی را وخیم اعلام کرده اند.
یکی از اعضای حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان وابسته به شیعیان این کشور گفت که سید مںصور زیدی به همراه فرزندش شب گذشته در حال بازگشت از مراسم عزاداری محرم، از سوی افراد ناشناس هدف حمله قرار گرفتند.
تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.
هفته گذشته نیز حمله مسلحانه گروهی از تروریست ها به یک دستگاه مینی بوس حامل تعدادی از شیعیان پاکستان در شهر کویته، منجر به کشته شدن چهار زن و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.
به گزارش رسانه های پاکستانی، گروه تروریستی لشکر جهنگوی العالمی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
این حمله علیه شیعیان در ماه محرم در شرایطی رخ می دهد که نیروهای امنیتی و دولت پاکستان با اتخاذ تدابیر شدید، در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که مصمم به جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی از سوی تروریست ها و عناصر افراطی در این ایام هستند.

52310

کد N1517155

وبگردی