آفتاب
رئیس مرکز سنجش به مهر خبر داد؛

انتشار کارنامه آزمون دکتری گروه پزشکی/ اعلام مهلت رسیدگی به نتیجه

انتشار کارنامه آزمون دکتری گروه پزشکی/ اعلام مهلت رسیدگی به نتیجه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از انتشار کارنامه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: افراد فرصت دارند در این هفته فرم بررسی نتیجه را تکمیل کنند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج نهایی آزمون دکتری گروه علوم پزشکی هفته گذشته در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده و کارنامه تمامی افراد نیز منتشر شده است که بر این اساس افراد می توانند فرم درخواست بررسی نتیجه آزمون را در این هفته تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی شرکت کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت حدود یک هزار و ۱۴۷ نفر پذیرفته شدند.

پورکاظمی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر اعلام شده بود و ظرفیت برخی از رشته ها پر نشد، در صورتی که دانشگاه های علوم پزشکی علاقمند باشند و موضوع را به ما اعلام کنند مرحله تکمیل ظرفیت برای آن رشته ها انجام می گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ نیز از امروز شنبه ۱۷ مهرماه تا دوشنبه ۱۹ مهرماه می توانند برای ثبت نام به دانشگاه ها مراجعه کنند.

وی افزود: کسانی که به هر دلیل ثبت نام نکنند و یا پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند به مدت یکسال از شرکت در امتحان دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) محروم خواهند شد. این محرومیت شامل پذیرفته شدگان با پرداخت شهریه (بین الملل سابق و آزاد اسلامی) نمی شود.

پورکاظمی یادآور شد: کارنامه برای مردودین حاوی نمره خام درس به درصد، نمره تراز درس به درصد، نمره کتبی ، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل است و برای پذیرفته شدگان مرحله اول علاوه بر موارد فوق، نمره نهایی و همچنین رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب ذکر شده است.

کد N1517076

وبگردی