آفتاب

روحانی: فضای پسابرجام فرصت خوبی را برای توسعه روابط ایران - مالزی ایجاد کرده است

روحانی: فضای پسابرجام فرصت خوبی را برای توسعه روابط ایران - مالزی ایجاد کرده است

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی، روز جمعه و پس از ‏پایان سفر رسمی به ویتنام، وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری در ‏مدت اقامت خود در کوالالامپور با مقامهای ارشد مالزی در خصوص روابط دو جانبه، از جمله در ‏عرصه های مختلف اقتصادی و همکاری های صنعتی وتکنولوژیکی گفتگو خواهد کرد‎.‎

دیدار با نخست وزیر مالزی، مذاکره هیاتهای عالیرتبه دوکشور ‏و نشست با نخبگان مالزی، از جمله برنامه های پیش بینی شده دکتر روحانی در کوالالامپور است.

تاکید رییس جمهور بر توسعه روابط با مالزی
رییس جمهور در فرودگاه بین المللی کوالالامپور در گفت و گوی کوتاه با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تقویت روابط با کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: در نخستین مرحله از سفر به این منطقه و در ویتنام ملاقات های سازنده و خوبی با مقامات ارشد این کشور داشتیم و راههای توسعه و تحکیم روابط در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار دادیم.

دکتر روحانی با تاکید بر اهمیت توسعه سطح روابط تهران - کوالالامپور اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت سطح روابط با مردم و دولت این کشور بزرگ تاکید داشته و در این سفر بدنبال ارتقاء و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور هستیم.

رییس جمهور تصریح کرد: فضای پسابرجام فرصت خوبی را برای توسعه روابط ایران - مالزی ایجاد کرده است و محور ملاقات و مذاکرات در جریان این سفر بر توسعه روابط تمرکز خواهد داشت.

دکتر روحانی افزود: در این سفر ملاقات هایی نیز با نخبگان و ایرانیان مقیم مالزی خواهیم داشت.

2929

کد N1516497

وبگردی