آفتاب
نماینده مجلس:

دولت کارنامه قابل قبولی در توسعه کردستان دارد/ مشکلات این استان سه ساله حل نمی شود

دولت کارنامه قابل قبولی در توسعه کردستان دارد/ مشکلات این استان سه ساله حل نمی شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت کارنامه قابل قبولی در توسعه کردستان داشته و نباید فراموش کرد رنج کم توسعه یافتگی این استان مربوط به گذشته است و در سه سال حل نمی شود.

به گزارش ایرنا محسن بیگلری، پنجشنبه شب در چهارمین جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر راە و شهرسازی افزود: رنج کمتر توسعه یافتگی کردستان به گذشته بر می گردد و زدودن آن از چهره استان نیازمد فرصتی بیش از سه یا چهار ساله است.
وی با اشاره به اینکه کارنامه دولت در ارایه خدمات به بخش راه این استان قابل قبول است اضافه کرد: طبق اعلام پزشکی قانونی 366 نفر طی یک سال در حوادث جاده ای این استان جان خود را از دست داده اند و لازم است دولت توجه بیشتری برای توسعه این حوزه داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با دعوت مردم مریوان به خویشتنداری گفت: ناپایداری اجتماعی در هر جامعه ای موجب کند شدن توسعه می شود.
سید احسن علوی توجه بیشتر به نظام برنامه ریزی کشور و افزایش اعتبارهای استانی در برنامه بودجه به منظور افزایش مانور استانداران، تخصیص اعتبارهای ویژه صندوق توسعه مناطق محروم را خواستار شد.
چهارمین شورای اداری استان کردستان با حضور عباس آخوندی وزیر راه شهرسازی که پنجشنبه 15 مهر به این استان سفر کرده بود برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود به منظور بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه و 80 کیلومتر راه روستایی به این استان سفر کرده است.
بهره برداری از کنارگذر سقز به طول 12 کیلومتر، قطعه 9 بزرگراه کرمانشاه به میاندوآب در کامیاران استان کردستان به طول 10 کیلومتر، باند دوم سنندج به همدان به طول 12 کیلومتر توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
امروز در بخش راه های روستایی نیز راه روستاهای دانی کش، گلین، علی آباد، احمدآباد، دژن، ملکشان، دگاگا، قوره دره و مروارید و چند روستای دیگر به بهره برداری رسید.
3034/ 3020/ 6075** خبرنگار: حسن حسین زاده**منتشرکننده: زهرا هجینی نژاد
کد N1516433

وبگردی