آفتاب

بهره برداری از یک واحد آموزشی بنیاد برکت در نهاوند همدان

بهره برداری از یک واحد آموزشی بنیاد برکت در نهاوند همدان

همدان - ایرنا - یک واحد آموزشی از محل اعتبارات بنیاد برکت عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در روستای توانه شهرستان نهاوند از توابع استان همدان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان در آیین بهره برداری این آموزشگاه گفت: بنیاد برکت به منظور گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم اقدام به ساخت واحدهای آموزشی و طرح های عمرانی در سراسر کشور کرده است.
فرزاد تیموری افزود: این بنیاد در استان همدان تا کنون 44 طرح آموزشی و فرهنگی را اجرا کرده که این طرح ها شامل 32 واحد آموزشی و12 باب مسجد است.
وی اضافه کرد: این تعداد طرح های آموزشی با 166 کلاس درس در زیربنای 15 هزار متر مربع ساخته شده است که برای بهره برداری از آنها 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
تیموری افزود: تاکنون از واحدهای آموزشی در حال ساخت 25 واحد آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفته و هفت واحد دیگر نیز در حال ساخت است.
وی گفت: از مجموع 12 مسجد در حال ساخت نیز 2 باب بهره برداری شده و 10 مسجد دیگر که یکی از آنها در نهاوند قرار دارد در دست احداث است.
وی در رابطه با واحد آموزشی روستای توانه گفت: این آموزشگاه 9 کلاسه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و با زیربنای 500 متر مربع در 2 طبقه احداث شده که برای ساخت آن 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت هزینه شده است .
وی افزود: 2 واحد آموزشی دیگر با 12 کلاس درس نیز از محل بنیاد برکت در 2 روستای نهاوند در دست احداث است که تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بنیاد برکت در زمینه مدرسه سازی خدمات ارزشمندی در کشور داشته و تاکنون 650 مدرسه در مناطق محروم احداث کرده و ساخت 250 مدرسه دیگر نیز در جریان است.
این بنیاد درصدد است براساس رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تاسیس کند.
آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با 240 واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید بیش از 24 هزار و 500 دانش آموز را زیرپوشش قرار داده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: فرشته دریس
کد N1516324

وبگردی