آفتاب

معاون وزیر راه وشهرسازی: زیرساخت ها باید به تناسب رشد شهرها مهیا شود

معاون وزیر راه وشهرسازی: زیرساخت ها باید به تناسب رشد شهرها مهیا شود

سنندج - ایرنا- معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: به تناسب رشد شهرها باید زیرساخت ها در کشور فراهم شود که این امر نیازمند زمان است.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز پنجشنبه در بهره برداری از قطعه بزرگراه گنجی - کاظم آباد در شهرستان دهگلان استان کردستان افزود: این طرح یکی از زیرساخت های اصلی کشور است که تاثیر زیادی در اقتصاد مردم و منطقه می گذارد.
وی ادامه داد: زمانی که مسیرهای اصلی ساخته می شود باید پیش بینی های لازم جهت کاهش تصادفات برای دسترسی های محله ای در نظر گرفته شود.
حناچی با اشاره به پیش بینی واگذاری سه هکتار زمین برای ساخت سایت اداری دهگلان اظهار کرد: برای این سایت پیش بینی های لازم صورت گرفته است و تملک زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.
وی افزود: توسعه استان در گرو توسعه زیرساخت های اصلی است و این امر باید محقق شود تا اقدام های بعدی صورت گیرد.
حناچی در پایان به مسیر راه باباگرگر در دهگلان به سمت غارعلیصدر در استان همدان اشاره کرد و گفت: پس از مطالعه، این طرح جزء برنامه در نظر گرفته می شود و اگر از طرح های اولویت دار باشد اجرا خواهد شد و مسیر توسعه استان را فراهم خواهد کرد.
امام جمعه شهر دهگلان نیز در این آیین گفت: شهرستان قروه و دهگلان عزیزانی در خود پرورانده است که مخلص نظام جمهوری اسلامی، مردمی ولایتمدار و همیشه در صحنه هستند.
ماموستا یدالله محمدی افزود: به رغم توجه به شهرستان دهگلان بعد از پیروزی انقلاب، باز هم محرومیت باقی است.
12 کیلومتر از مسیر گنجی - دهگلان و ورودی و خروجی دهگلان با اعتبار 300 میلیارد ریال با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به همراه تعدای از معاونان خود به استان کردستان سفر کرد.
بازدید از طرح های راه سازی، بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه و 80 کیلومتر راه روستایی از برنامه های وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در کردستان است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
دهگلان در 65 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7345/ 3020/ 1650
**خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: فرشته دریس
کد N1516312

وبگردی