آفتاب

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی‌هرزگوین کرد

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی‌هرزگوین کرد

سفیر جدید ایران در بوسنی و هرزگوین امروز استوارنامه خود را تقدیم باقر عزت بگوویچ رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین کرد.

به گزارش ایلنا،  محمود حیدری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در ساختمان ریاست جمهوری این کشور، استوارنامه خود را تقدیم باقر عزت بگوویچ رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین کرد.

وی در ابتدای این ملاقات، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور بوسنی و هرزگوین به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران، سلام گرم و مراتب احترام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان را ابلاغ و بر اهمیت مناسبات دو کشور تاکید کرد.

حیدری عنوان کرد که تمام توان خویش را برای پیشبرد روابط دو کشور در کلیه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کار خواهد بست و افزود: بر این باورم که اراده سیاسی دو دولت در کنار اشتراکات فرهنگی و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی دو ملت، آینده‌ای امیدبخش را در مناسبات بین دو کشور نوید می‌دهد.

باقر عزت بگوویچ نیز ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان و آرزوی موفقیت برای وی، اظهار داشت: روابط بین دو کشور بسیار مطلوب و خوب است، اما باز هم می‌تواند بهتر شود.

وی افزود: اطمینان کامل دارم که در دوران پیش رو روابط دو کشور بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اعلام کرد که به زودی و در دو هفته آینده به ایران سفر و با حسن روحانی دیدار خواهد کرد.

سفیر ایران در پایان این مراسم در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما به مشترکات فرهنگی و سابقه دوستی دیرینه مردم دو کشور اشاره کرد و افزود: علاقه مردم جمهوری اسلامی ایران به کشور بوسنی و هرزگوین و قدرشناسی مردم بوسنی و هرزگوین نسبت به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران واقعیتی آشکار و ثابت شده است و این امر در دوره‌های سخت و بحرانی نشان داده شده و الان وقت آن رسیده که این اشتراکات فرهنگی و تاریخی زمینه ساز ارتقاء مناسبات بین دو کشور شود.

وی عنوان کرد: آقای عزت بگوویچ در این دیدار بر اهمیت مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین تاکید کرد و با اشاره بر رفع موانعی که تاثیر منفی بر روابط دو کشور داشته است مانند تحریم‌ها، ابراز امیدواری کرد که برهه پیش رو، برهه ارتقاء مناسبات در ابعاد مختلف باشد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین پیش از این سرکنسول ایران در استانبول، کاردار ایران در سارایوو و رئیس اداره دوم شمال و شرق اروپای وزارت خارجه بوده است.

کد N1516277

وبگردی