آفتاب

نماینده مجلس: صنایع آذربایجان شرقی برخورداری کمتری از تسهیلات بانکی دارد

نماینده مجلس: صنایع آذربایجان شرقی برخورداری کمتری از تسهیلات بانکی دارد

مراغه - ایرنا - نماینده معین مراغه و نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع آذربایجان شرقی در مقایسه با صنایع سایر استان های کشور برخورداری کمتری در زمینه دریافت تسهیلات حمایتی از دولت دارد.

به گزارش ایرنا، سلمان خدادادی روز پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش صنعت این افزود: هم اکنون صنایع و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی رتبه بیستم را در بهره مندی از تسهیلات بانکی در قالب طرح های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.
وی ادامه داد: مشکلات اداری و همکاری نکردن سیستم بانکی در استان در کنار وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی کشور موجب تخصیص نیافتن تسهیلات مناسب بانکی به بخش صنعت و تولید شده است.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه حل مشکلات بخش های تولیدی و صنعتی مراغه، اضافه کرد: حل مشکل سرمایه در گردش، مسائل زیست محیطی و نیز رایزنی برای ایجاد همکاری و تعامل بهتر سیستم بانکی از اولویت های مهم برای رفع دغدغه های صنایع این منطقه است.
نماینده معین شهرستان های مراغه و عجب شیر در ممجلس شورای اسلامی گفت: در رایزنی با مسئولان استانی، چهار مورد از مشکلات فردی و چهار مورد از مشکلات عمومی صنایع و بخش تولید مراغه مطرح و پیگیری می شود.
سلمان خدادادی افزود: همت مسئولان شهرستانی و نماینده معین این منطقه، رفع مشکلات و پیگیری خواست های مردم این حوزه انتخابیه است.
فرماندار مراغه نیز گفت: تفویض نشدن اختیارات استانی به شهرستان ها و اختیارات محدود شهرستان ها، وجود بوروکراسی اداری و برخی مسائل زیست محیطی از موانع مهم در راه حمایت از بخش صنعت و تولید است.
ظفر محمدی افزود: مسئولان با همراهی نماینده معین برای رفع این مشکلات در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال زایی این منطقه تلاش مضاعفی می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: با وجود تلاش ها و پیگیری ها، 90 درصد از تسهیلات تصویب شده در ستاد تسهیل استان در سفر اخیر استاندار به این شهرستان برای واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه تاکنون محقق نشده است.
ایوب خیرالهی افزود: سخت گیری و همکاری نکردن سیستم بانکی بزرگترین مشکل بخش تولیدی این شهرستان بوده و برخی مشکلات زیست محیطی بر این مشکلات افزوده است.
وی ادامه داد: عدم تخصیص پروانه بهره برداری به دلیل عدم همکاری اداره کل محیط زیست استان به یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی این شهرستان، از نمونه های بارز وجود مشکلات اداری این بخش با ادارات مرکز استان است.
وی اضافه کرد: این واحد تولیدی در زمینه ترانزیت سوخت با بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری و دارا بودن تمامی استانداردهای لازم و تاییدیه های زیست محیطی و ایمنی دو سال پیش آغاز به کار کرد اما تاکنون به دلیل همکاری نکردن سازمان محیط زیست استان موفق به بهره برداری و اشتغال زایی نشده است.
امین علم خانی، دبیر انجمن صنایع مراغه نیز در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات بخش صنعت مراغه گفت: همخوانی نداشتن تصمیم های کلان کشوری با اجرای آن در سطح استان و حمایت نکردن قانون گذاران مجلس از این بخش، بزرگترین مانع برای توسعه بخش تولید به ویژه در مراغه است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری جنوب تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: علیرضا فولادی** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3072/518
کد N1516191

وبگردی