آفتاب

شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز تشکیل می‌شود

شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز تشکیل می‌شود

هیئت دولت در جلسه صبح چهارشنبه (١٤ مهرماه ) به ریاست معاون اول رئیس جمهوری شیوه نامه تشکیل شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز را تأیید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بر این اساس شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز، عالی ترین مرجع تخصصی در سطح صنعت نفت برای ارائه مشاوره فنی – مهندسی درباره مخازن نفت و گاز کشور و طرح های مربوط به نگهداشت تولید مخازن و یا افزایش بازیافت از آن ها خواهد بود.

همچنین با توجه به مسئولیت شورای عالی مهندسی مخازن نفت در تأیید خط پایه تولید، در این مصوبه، وظایف، ساختار، ترکیب، نحوه انتخاب و تصمیم گیری اعضای شورای عالی مهندسی مخازن نفت که برای مدت دو سال انتخاب و منصوب می شوند، مشخص شد.

حوزه وظایف این شورای عالی، بررسی و اظهارنظر مشورتی و فنی درباره طرح ها و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود و افزایش و برداشت از مخازن نفت و گاز کشور، ساماندهی توسعه دانش فنی و نیز انتقال فناوری در امور مرتبط با مهندسی مخازن و زمین شناسی نفت، ارزیابی اقدامات انجام شده در حوزه افزایش تولید و یا بهبود و افزایش برداشت از مخازن نفت و گاز کشور و اظهارنظر مشورتی فنی درباره آن ها خواهد بود.

شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز براساس ساخت و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز که در آن تأکید شده باید خط پایه تخلیه به تأیید شورای عالی مهندسی مخازن نفت برسد، تشکیل می شود.

 

کد N1516125

وبگردی