آفتاب
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان:

میزان بهره مندی کردستان از بزرگراه نصف میانگین کشوری است

میزان بهره مندی کردستان از بزرگراه نصف میانگین کشوری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: میزان بهره مندی این استان از راه های با مشخصات بزرگراه، نصف میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام ملکی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از قطعه 9 بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه در کردستان به خبرنگار ایرنا افزود: میانگین کشوری برای هر 100 کیلومتر راه، 21 کیلومتر بزرگراه است که سهم کردستان 11 کیلومتر است.
وی با اشاره به بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه در کردستان گفت: با بهره برداری از این 70 کیلومتر بزرگراه، مساحت بزرگ راه های این استان به 250 کیلومتر افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از طرح های امروز میزان جاده های آسفالته کردستان به 2 هزار و 870 کیلومتر می رسد.
ملکی در خصوص راه های روستایی کردستان نیز گفت: هم اکنون 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کردستان احداث شده است.
وی ادامه داد: احداث هزار کیلومتر راه روستایی دیگر نیز در استان در برنامه قرار دارد که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: برای احداث این هزار کیلومتر راه روستایی، هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
ملکی گفت: با احداث این مقدار راه روستایی، 78 درصد روستاییان این استان از راه آسفالته برخوردار خواهند شد.
وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنجشنبه به همراه تعدای از معاونان خود به استان کردستان سفر کرده است.
بازدید از پروژه های راه سازی، بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه و 80 کیلومتر راه روستایی از برنامه های وزیر راه و شهرسازی در کردستان است.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی آیین بهره برداری از کنارگذر سقز به طول 12 کیلومتر و با اعتبار 400 میلیارد ریال و بهره برداری از باند دوم سنندج همدان به طول 12 کیلومتر و اعتبار 300 میلیارد ریال و چند قطعه دیگر این بزرگراه انجام می شود.
در بخش راه های روستایی نیز راه روستاهای دانی کش، گلین، علی آباد، احمدآباد، دژن، ملکشان، دگاگا، قوره دره و مروارید و چندین روستای دیگر در مجموع با 300 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
7355/3020
**خبرنگاران: عبدالله رحمانی- وریا کرمی
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1516079

وبگردی